Mercedes-Benz prova un futur bus urbà autònom

Future Bus, aquest és el nom amb el qual ha batejat la multinacional automobilística alemanya l’autobús urbà autònom que ha posat en circulació mitjançant una prova pilot. Els test va consistir en un recorregut de 20 km en condicions de trànsit real entre l’aeroport d’Schiphol, prop d’Amsterdam, i la ciutat de Haarlem a Holanda. La ruta recorreguda tenia força revolts, túnels, passos de vianants i moltes parades. La velocitat màxima que a la qual va circular el vehicle va ser de 70 km/h.

Des del punt de vista tecnològic, l’autobús anava equipat amb un sistema GPS diferencial que s’encarregava de la localització i de quatre radars de radi curt al frontal del vehicle que permetien la detecció d’obstacles i vianants a la calçada a distàncies de fins a 10 m. Una càmera estereoscòpica detectava altres elements estranys amb un abast radial de fins a 60 m. Finalment, un sistema de radar de llarg abast va servir per ubicar els vehicles presents a la via a distàncies de fins a 200 m.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"1127","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]

Durant el recorregut, la connectivitat amb els elements de control del trànsit habilitaven el reconeixement de semàfors a distàncies de fins a 200 m amb l’objectiu de regular la velocitat i aprofitar les franges en color verd. Les càmeres òptiques, amb un abast de 30 m, reconeixien els semàfors si la connexió entre infraestructura i vehicle no era possible. El Future Bus va ser capaç d’aturar-se a tot just 10 cm de la vorera en les parades. Mitjançant un sistema de llums verds i vermells informava els viatgers del moment en què podien entrar o sortir del vehicle.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"1128","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]

La prova pilot d’aquest autobús autònom s’emmarca en el sistema CityPilot, una adaptació del HighwayPilot que utilitzen els prototips de camions autònoms Actros, de la mateixa Mercedes-Benz. El test va resultar un èxit. En els 20 kilòmetres de trajecte, en cap moment va ser necessària la intervenció d’un conductor que, per qüestions de seguretat de la prova, va fer tot el trajecte dins del prototip.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.