Mitsubishi admet emissions irregulars en 625.000 vehicles

Mitsubishi ha admès que ha manipulat els controls d'emissions de gasos de fins a 625.000 vehicles amb l'objectiu de presentar millors nivells de consum de combustible que els reals. Segons el president de la companyia, Tetsuro Aikawa, “es tracta d'una acció intencionada". No solament es van falsificar els resultats de les proves, sinó que ni tan sols es van seguir els protocols que marca la llei japonesa.

L'escàndol afecta a quatre models: dos són de la marca Mitsubishi, el eK Wagon i el eK Space, mentre que els restants, DayZ i Dayz Roox, són de Nissan, l’empresa que va treure a la llum aquest frau quan va observar que les seves dades sobre emissions no coincidien amb les de Mitsubishi. El fabricant Nissan va investigar per què les seves dades d’eficiència energètica eren un 7% menors que les que mencionava Mitsubishi i va concloure que les xifres s’havien falsificat.

Mitsubishi ha assegurat en un comunicat que el problema s’ha detectat en aquells vehicles produïts des del segon semestre de l’any 2013. Concretament, es tracta de models petits amb motors de gasolina de fins 660 centímetres cúbic i que tenen molta sortida al mercat japonès tot i que a l’exterior la resposta no ha estat gaire bona. Aikawa, en una roda de premsa amb el Ministre de Transport Nipó, ha demanat disculpes: “Volem expressar les més sinceres disculpes a tots els clients afectats”. També ha promès compensacions i ha anunciat la suspensió de la producció i venda d’aquests vehicles.

Mitsubishi està examinant si els cotxes venuts fora del Japó també formen part d’aquest frau. La distribuïdora de Mitsubishi Motors a l’estat ha assegurat que cap dels seus models comercialitzats al mercat espanyol s’ha vist afectat per aquest frau ja que els sis vehicles de Mitsubishi Motors venuts a Espanya compleixen amb l’homologació europea vigent.

El falsejat de les proves es feia mitjançant una modificació de la pressió de l’aire aplicada als neumàtics, fet que repercutia en les dades sobre consum de combustible proporcionades per l’empresa a les autoritats nipones. La companyia ha promès crear un comitè independent amb l’objectiu d’investigar el succés. Aquest és el segon escàndol en temes d’emissions tot i que té un caràcter menor: 625.000 cotxes davant els més d’11 milions de Volkswagen.

TEXT: REDACCIÓ // FOTOGRAFIA: MITSUBISHI

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.