Neix BCN eMotorsport, amb els equips d'ETSEIB i Driverless

Després de l'aturada obligada per la crisi de la COVID-19, els equips universitaris d'ETSEIB i Driverless (de Telecomunicacions) comencen la nova temporada amb una novetat important: es fusionen amb el nom de BCN eMotorsport. D'aquesta manera, els dos equips uniran esforços davant un canvi important en aquetes competicions i utilitzaran la marca Barcelona per fer-se un nom. I  és que de cara al 2022 es preveu que es permeti competir amb un sol cotxe optimitzat tant per a les categories elèctriques i de vehicle autònom. Encara que falti temps, ja han començat a treballar doncs, per aquest objectiu, que compliran amb el que ja anomenen CAT14e.

Però aquesta feina a mitjà termini s'ha d'anar combinant amb els reptes d'aquesta temporada. El 2020 no hi ha hagut competicions presencials, tan sols online, i per tant, els 53 enginyers que formen part de l'equip han de seguir treballant per optimitzar els vehicles que la COVID-19 ha obligat a no competir. Per l'any vinent, els equips podran utilitzar els mateixos vehicles amb els quals ja estaven treballant abans del confinament.

Així ho ha explicat el team leader de l'equip, David Caules, en una entrevista als Fulls d'Enginyeria, on també ha detallat les novetats d'aquests vehicles. Pel que fa al vehicle elèctric, el CAT13e, es va acabar perquè aconseguís córrer amb quatre motors controlats amb la tecnologia Torque Vectoring. A més també s'ha dissenyat un nou monocasc, més lleuger i resistent, i s'ha creat una nova aerodinàmica que situa el sistema de refrigeració a la part posterior del monoplaça. També han incorporat una nova bateria.

Pel que fa al vehicle autònom, el CAT13d, comptarà amb nou disseny de l'EBS (Emergency Brake System) que permet frenar amb molta més precisió a les corbes i proporciona una frenada d'emergència més segura.  També millora  el radi de visió, arribant als 120 graus, i la detecció general i la localització del cons en pista. Els algoritmes que utilitza són totalment nous.

Tenint en compte que, com explica Caules, l'equip d'ETSEIB havia aconseguit ser seleccionat per les Formula Student d'Alemanya, Àustria, Espanya i Txèquia, confien en poder-ho fer també aquest any. ''Teníem molt bones expectatives per aquest 2020 amb els nostres vehicles'', diu Caules. Per això, diu que estan ''convençudíssims'' que amb un any més per ''optimitzar'' totes les novetats i fer ''molt bon paper'' a les competicions de l'agost vinent. A més, amb la unió de força i talent que implica la fusió amb el Driveless UPC, Caules és contundent: ''Podem arribar molt enllà a la competició europea de 2022.''

Video
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.