Nissan tanca les plantes de Catalunya

Nissan ha confirmat aquest dijous el tancament a partir del desembre de 2020 de la plantes  de la Zona Franca de Barcelona, de Montcada i Reixac i de Sant Andreu. La decisió de la companyia japonesa afectarà de manera directa als més de 3.000 treballadors de les plantes i de manera indirecta més de 20.000 treballadors més. Nissan ha pres aquesta decisió per assegurar ''un futur sòlid'' per a la companyia a Europa i arreu del món, segons ha dit el seu president i CEO, Makoto Uchida. L'empresa, que fabrica a Barcelona des del 1983, vol, amb aquest tancament, mitigar l'excés de capacitat de producció i millorar la competitivitat general de l'empresa. En una nota de premsa, Nissan argumenta que els darrers anys, les condicions del mercat han provocat que els volums de producció caiguin per sota del 25% de la capacitat de la planta, un fet que afecta la seva competitivitat.

En una roda de premsa, en canvi, el conseller de Treball, Chakir El Homrani, ha assegurat que Nissan és ''viable'' a Barcelona i que els plans que se'ls ha proposat des de l'administració encara la feien ''més viable''. Per això ha assegurat que és ''clau'' continuar treballant i buscar ''espais de diàleg'' on poder trobar les solucions i resoldre els neguits dels treballadors de l'empresa. En aquest sentit, ha assegurat que l'autoritat laboral treballarà per garantir tots els drets dels empleats de Nissan, també el de vaga, malgrat la situació d'estat d'alarma.

En una entrevista a 'Els Matins' de TV3,  la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha reconegut que la notícia era ''un cop molt fort'' i que des de l'administració es continuarà treballant per evitar-ho. ''No posarem fàcil a Nissan marxar'', ha conclòs Chacón. La titular d'Empresa també ha assegurat que es contemplen tots els escenaris i que hi ha un ''pla de contingència'' per poder-hi fer front. El pla de competitivitat que han ofert les administracions a l'empresa incloïa una aportació de 100 MEUR dels 300 MEUR d'inversió prevista. ''No es pot dir que no haguem estat al costat de l'empresa'', ha dit Chacón, que considera que hi ha hagut certa ''deslleialtat'' per part de Nissan.

Enginyers Industrials de Catalunya lamenta el tancament

Enginyers Industrials de Catalunya lamenta, en una nota feta publica aquest dijous al matí, el tancament de les plantes i demanen a les administracions que facin tots els esforços per convertir ''aquest repte en una oportunitat'' i recorda que, tal com recull el document amb 40 propostes per a la recuperació econòmica, la indústria ha de ser ''el vector sobre el que pivotar la recuperació econòmica del país''. Enginyers Industrials de Catalunya també té el convenciment que el país té prou capacitats per aprofitar tot l'actiu que representa el coneixement i capital humà dels professionals de Nissan i proveïdors per reforçar l'activitat industrial en el propi sector i en d'altres de la indústria 4.0, per la qual cosa treballaran per facilitar-ho al màxim.

''Desapareix una línia tecnològica''

El president de la comissió de mobilitat dels Enginyers Industrials de Catalunya, Vicenç Aguilera, ha qualificat de ''molt mala notícia'' l'anunci del tancament, no només per la pèrdua de llocs de treball que suposa sinó per la pèrdua ''d'oportunitats i futur''. Per Aguilera, Catalunya perd una línia tecnològica en el sector, després d'anys de poder-ne disposar de dues (Seat i Nissan), i aquest fet afecta a ''la base industrial'' de tot el país. Per Aguilera, la decisió ''ja estava cantada'' però s'ha precipitat arran de la crisi del coronavirus. Lamenta que les ofertes de l'administració no els hagin convençut.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.