Noruega aposta per un ferri d'hidrogen per al 2021

L'aposta de l'hidrogen sempre ha estat damunt de la taula com a possible alternativade combustibleper als transports marins, però des de l'aparició del cotxe elèctric es va deixar de banda aquesta opció que ara torna a reaparèixer. Les companyies creadores de la pila de combustible d'hidrogen tornen a apostar per aquesta alternativa després de la instauració dels vehicles elèctrics.

Ara que Noruega es troba al cap dels països amb més cotxes elèctrics, es proposa començar a utilitzar altres fonts d'energia per als transports marítims i aeris.Les companyies d'hidrogen noruegues ja han començat a participar en projectes finançats per la Unió Europea i altres organitzacions per posar en marxa aquest element com a font d'alimentació. Les bateries d'hidrogen estan pensades per al sector marítim i l'aeri principalment ja que és més factible inserir aquesta pila de combustible en vehícles amb més envergadura. La indústria marítima de Noruega hacalculat que les emissions es reduirien de forma dràstica en canviar el dièsel pels vaixells impulsats ambhidrogen. A més, també volen incorporar aquesta tecnologia en ferris turístics i taxis aquàtics.

Noruega ha estat pionera en el desenvolupament de transports marítims híbrids i elèctrics; en 2015 el primer ferri elèctric es va batejar “Ampere” iva salpar delfiord de Sognefjord.En 2016 també es va inaugurar un creuer híbrid, amb combustible fòssil i electricitat. Ara s'estudia augmentar l'autonomia per a vaixells elèctricsamb l’hidrogeni així no rebutjar-los.

Segons H2-International, per al 2021 està previst que entri en operació un ferri d'alta velocitat impulsat amb hidrogen. S'espera que el vaixell tingui una longitud de 30 metres i una capacitat per a 100 passatgers.Per proveir la demanda d'hidrogen del nou ferri, es construirà un electrizador i una nova estació de servei amb el suport del govern municipal de Flora, situat a l'occident del país. Per a la construcció d'aquesta estació de servei està sent necessari crear un illot artificial, ja que el port no té prou capacitat per albergar-la. El projecte comptarà amb la participació d'empreses noruegues Broedrene Aa, especialista en la fabricació de vaixells de fibra de carboni; Mancraft, especialista en la fabricació de sistema de propulsió d'embarcacions i l'empresa Skyssbat, companyia de transport públic que operarà el ferri a la zona a partir de la seva inauguració al 2021.

Emissió zero el 2050

Noruega és l'únic país que s'ha compromès a arribar a l'emissió zero de diòxid de carboni per al 2050. Per aconseguir-ho pretén eliminar els vehicles de gasolina i dièsel i substituir-los per elèctrics, ja que el sector transport és el principal causant de la contaminació. De les 32,5 gigatones mundials d'emissions contaminants, un 61% provenen del sector transport.

Noruega sempre s'ha encaminat cap a la reducció de gasos d'efecte hivernacle, sense anar més lluny a Espanya es va expulsar a l'atmosfera un total de 338.800.000 de tones de C02 a 2017, en canvi Noruega va expulsar només 52,4 milions de tones de C02, és a dir, una quarta part menys que a Espanya. Aquesta reducció de la pol·lucióha estat possible bàsicament pel pas de vehicles convencionals a elèctrics i híbrids. A Noruega hi ha matriculats 60.000 vehicles elèctrics i 80.000 híbrids. Amb aquestes dades s'ha posicionat com el país amb major nombre de cotxes no contaminants per capital del món

 

 

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.