Optimisme a BCN eMotorsport després del regust agredolç d'enguany

Tot i haver participat a la Formula Student de Netherlands, Àutria, Txèquia, Espanya i Alemanya – la més prestigiosa- els team leaders de BCN eMotorsport, l’equip de Motorsport de l’ETSEIB i Driverless, han acabat la temporada amb un regust agredolç. Els problemes de fiabilitat electrònica del seu vehicle elèctric els va impedir treure els resultats que esperaven. Tot i això van ser quarts a la categoria de Disseny a Alemanya i setens a l’Autocross a Àustria i segons a l’Autocross d’Espanya. Tenen un diagnòstic clar: l’aturada de competicions el 2020 a causa de la COVID-19 va deixar sense experiència en competicions als membres actuals de l’equip i això, els ha passat factura.

Així ho explica Marta Miranda, una de les tres team leaders, que recalca que tenen dos bons cotxes, ràpids i que només cal solucionar els errors detectats els darrers mesos per fer una bona temporada 2021-2022.

I ja s’hi ha posat. L’equip, integrat per uns 52 membres, ja treballa per resoldre els inconvenients detectats a les diferents proves d’aquests darrers mesos per aconseguir unes molt millors posicions l’any vinent. Ho faran però, amb un sol cotxe que integrarà el mecanisme elèctric del Cat13e i l’actual vehicle autònom, el Xaloc.

Video

BCN eMotorsport és l’equip fruit de la fusió dels equips de l’ETSEIB i Driverless (de ETSETB) que es va materialitzar l’any passat. El Cat13e ha estat l’evolució del Cat12e, el vehicle elèctric que ja dissenyaven a l’ETSEIB i està pensat per córrer amb quatre motors. El Xaloc, per la seva banda, n’ha heretat la mecànica però amb un sistema que permet la conducció sense conductor. La mescla de les característiques en un sol vehicle aquesta temporada simbolitzarà la unió definitiva dels dos equips. Serà el Cat14e i els permetrà competir amb un sol vehicle tant a les competicions d’elèctric com d’autònom. Calculen que cap a la primavera ja tindran a punt el prototip per poder tenir el cotxe fabricat a temps per a competir.

Serà un vehicle propulsat amb tracció a les quatre rodes, amb un motor a cadascuna d’elles, i amb monocasc de fibra de carboni. El també team leader Román Arañó considera que són vehicles bastant “avançats i especialitzats”. La fusió dels dos vehicles actuals en un els obligarà a incorporar més sensors però , a priori, els hauria de “simplificar” la feina ja que només caldrà fer manteniment i proves a un dels dos, diu Arañó.

El tercer team leader de l’equip, Alexis Navarro, explica que a partir d’ara es tracta de millorar la fiabilitat del cotxe que ja parteix d’una “bona base” per poder entrar a les mateixes competicions que aquest any. “Va ser una fita molt important competir amb els millors”, conclou Navarro.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.