RADAR: nous passos cap al robot periodista o com aplicar la intel·ligència artifical a la generació de notícies

L'Associació de la Premsa de Regne Unit, en col·laboració amb l'empresa de dades Urbs Media, ha desenvolupat Reporters, Dades i Robots (RADAR), un projecte que permet construir històries per a mitjans de comunicació gràcies a l'automatització i a partir de la informació que recullen de fonts de dades obertes de departaments governamentals i autoritats regionals. Els impulsors de la iniciativa calculen que representa un estalvi del 20% del temps que dediquen els seus periodistes a escriure informacions corporatives.

Segons l’editor en cap de l’associació, Pete Clifton, “RADAR busca aprofitar les dades obertes al públic per combinar treball humà i automatització; és un nivell de periodisme al qual mai podríem arribar amb els reporters de què disposem". El projecte RADAR ha rebut 700.000 euros de la Digital News Initiative, un fons de finançament de Google que dona suport a projectes d'innovació periodística i que, per la seva quantitat, mostra l’interès del cercador en aquesta línia d’investigació. 

Durant el seu primer mes en funcionament, RADAR va generar una desena de notícies de les que van sortir múltiples versions locals que van ser publicades per diferents mitjans regionals del Regne Unit. El sistema està donant els seus primers passos, però els seus impulsors estimen que seran capaços de crear prop de 30.000 històries locals cada mes.

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.