Reforçar la seguretat és la clau per la mobilitat a Barcelona

El 83% dels desplaçaments de l’àrea metropolitana són de menys de deu km i el 50% de menys de cinc quilòmetres, per tant, es podrien cobrir sense necessitat d’utilitzar vehicles de motor, i utilitzar altres maneres, com la bicicleta elèctrica o caminar. Ara bé, per utilitzar aquesta mobilitat, els vianants s’han de sentir segurs quan aparquen, per exemple, la seva bicicleta. Aquestes dades són una premissa de la Comissió Europea que ha servit per iniciar una debat sobre la mobilitat del futur, en una jornada a Enginyers Industrials de Catalunya i el Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports

A Barcelona, el Bícing va fer un salt molt important els anys 2019 i 2020 amb la incorporació de les bicicletes elèctriques al catàleg. El nombre d’usuaris va créixer un 25% i durant aquest any 2023 ja hi ha uns 17 milions de viatges amb uns 11.000 usos diaris. Amb aquestes dades s’han anat generant noves infraestructures per les bicicletes privades a Barcelona, però el que més es necessita és la seguretat dels usuaris a l’hora d’aparcar la seva bicicleta. “Els usuaris de bicicleta privada contemplen deixar-la al pàrquing soterrani per tenir una certa seguretat. És un element clau per la mobilitat activa” diu Miriam Plaza, sotsdirectora general de Client, Estratègia i Transformació del BSM. 

Una altra tàctica que s’ha presentat a la sala Pompeu Fabra d’Enginyers Industrials de Catalunya són els Ecobarris, una nova mesura presa a Suècia i que està inspirant a Terrassa en les seves futures obres. Aquesta iniciativa funciona molt bé per allunyar els vehicles de motor dels centres urbans, una idea que és atractiva pels projectes urbans de la capital del Vallès Occidental. “Els moviments a peu són rectilinis, en canvi, amb el cotxe has de donar la volta” explica Susi López, directora de programes de l’Ajuntament de Terrassa. 

Per la mobilitat a peu, Emeka Okpala, president de Catalunya Camina diu que “la planificació de les obres que volem dur a terme ha de ser amb consciència i pensant amb totes les necessitats possibles”. D’aquesta manera els carrers seran més accessibles i segurs perquè la població es mogui a peu.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.