Retribució salarial en funció de la qualitat del servei

No és cap novetat que els usuaris de les línies de Rodalies ja fa temps que pateixen constants retards, aturades, restriccions i un llarg etcètera de qüestions que generen la impuntualitat dels trens. Quina és la solució és una de les preguntes que constantment repeteixen els viatgers.  Sembla que l’empresa estatal ferroviària d’Alemanya, la Deutsche Bahn, té la resposta: vincular el salari dels directius de la companyia a la puntualitat dels trens.

Si bé és cert que aquesta pràctica ja s’aplica des de fa temps per exemple als Estats Units, ho fa en l’àmbit privat i no pas en l’administració pública com ho pretén fer el Deutsche Bahn. Francesc González, Enginyer Industrial i Expert en política retributiva, ho ha confirmat: “La tendència és lligar salaris a indicadors estratègics de l’empresa privada, però a l’administració pública encara és una assignatura pendent”.

González ha manifestat que el sector sanitari ha intentat aplicar mètriques de retribució orientades al control i a la millora de servei, però “no hi ha satisfacció perquè hi ha problemes greus com llargues llistes d’esperes i restriccions pressupostàries”. Aconsella “l’aplicació d’aquesta política retributiva no únicament als directius, sinó a tota la plantilla ja que és un treball global”.

També afegeix que “el cas alemany pot ser un referent que acabin seguint la resta” tot i que l’important és “posar recursos econòmics i evitar que passin fets inexplicables com els que succeeixen amb Rodalies de Barcelona”. Potser aquesta proposta de cobrar en funció del servei que ofereixes és novedosa, però qui sap si funcionaria. Ho hauríem de comprovar...

TEXT: REDACCIÓ // FOTOGRAFIA: IMATGE D'ARXIU

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.