Un any per créixer

El 2021 ha estat el primer any complet de la nova etapa, exclusivament en digital, de Fulls d’Enginyeria i el tanquem amb uns resultats molt positius. Al llarg dels darrers dotze mesos, la publicació de l’Associació i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya ha comptat amb el suport de més de 52.500 usuaris que s’han interessat per algun dels més de 530 articles que s’han publicat per més de 80 autors diferents. El nombre d’usuaris doncs, ha crescut un 135% en comparació al 2020, tot i que s’ha de tenir en compte que els nous Fulls van engegar-se el 23 d’abril de l’any passat. Aquest 2021, en total, s’han consultat 155.850 pàgines vistes, un 92% més que el 2020,  en 91.200 sessions que de mitjana, duren un minut i mig. Pel que fa a l'aplicació de Fulls, els usuaris han augmentat un 34% i han superat la barrera de les 1.000 descàrregues.

Els lectors de Fulls d’Enginyeria arriben a la pàgina majoritàriament per un accés directe (25,4%) però les xarxes socials tenen molta força i comporten el 24,75% de les visites igual que l’enviament de les newsletters, que suposen el 20,5% de les visualitzacions.

Impuls a les xarxes

Els Fulls d’Enginyeria digital tenen molta presència a les xarxes i s’utilitzen diferents canals per difondre el contingut que s’hi publica, per això, augmentar seguidors i fidelitat és un dels reptes de la publicació i aquest 2021 s’ha treballat per aconseguir-ho.

A Twitter, per exemple, s’ha passat dels 4.147 seguidors del desembre del 2020 als 5.167 que han aportat 7.559 sessions, el 41,45% de les que s’aconsegueixen a través de les xarxes socials. S’han publicat 737 i el que ha arribat a més usuaris és aquest que enllaçava amb ‘De cangur a referent de futura enginyera’.

Com a novetat, el 2021 s’ha impulsat el canal de Telegram, una aposta per un mitjà directe i àgil a l’hora de compartir amb enllaços, tots els continguts del diari. A Instagram s’han duplicat seguidors. Si el desembre del 2020 es va tancar amb 307 seguidors al compte, aquest ja s’ha arribat a 621. En aquesta xarxa social s¡han pogut compartir pràcticament tots els vídeos generats a Fulls d’Enginyeria i el reportatge sobre el Fisidabo ha estat, amb diferència, el que més èxit ha tingut, amb més de 500 visualitzacions. Del Tibidabo també ha estat el vídeo amb més visualitzacions a Youtube però en aquest cas, ha estat el reportatge sobre la Cuca de Llum, el nou funicular.

Però sens dubte, la xarxa amb més èxit per a Fulls d’Enginyeria és LinkedIn. El desembre de 2020 es van aconseguir els 2.16 seguidors i aquest 2021, s’acabava amb 3.749, un augment del 85%. La publicació que va arribar a més usuaris va ser Baltasar: el primer cotxe esportiu elèctric per circuit i carretera, amb 16.426 impressions, seguida de “Potser no et passa pel cap ser enginyera, si no n’has vist mai cap” amb 14.122.

Reconeixements, novetats i projectes

Fulls d’Enginyeria és una publicació especialitzada que vol arribar al sector de l’enginyeria i convertir-se en tot referent per a enginyers i enginyeres, però alhora, promou la divulgació del coneixement generat principalment per les Comissions d’Enginyers Industrials de Catalunya buscant l’equilibri entre els temes més mediàtics i els menys coneguts de tots els àmbits que tenen relació amb l’enginyeria, des de l’energia, la indústria química, la societat digital o el desenvolupament sostenible.

Alhora, la publicació ha volgut fer un salt endavant en la promoció de les vocacions STEM i la incorporació de la perspectiva de gènere en un sector clarament masculinitzant procurant donar veu a dones enginyeres o de professions tècniques i, d’aquesta manera, visibilitzar també el seu talent. Precisament aquest esforç s’ha vist reconegut amb una posició de finalista per la seva coordinadora de continguts, Elisenda Rosanas, als premis DonaTIC en la categoria de divulgació. Però aquest no ha estat l’únic projecte del 2021, ja que durant els primers mesos de l’any es va donar forma a l’Anuari 2020, una selecció d’articles editats en paper, en un format modern i elegant, que els col·legiats van poder rebre a casa seva per celebrar l’aniversari de Fulls. I a nivell institucional, ens hem unit a l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) que ens permet, entre altres, compartir continguts més enllà del nostre domini.

I és que Fulls d’Enginyera és un projecte obert en constant evolució i, després del primer 2020, aquest 2021 s’han incorporat noves seccions com Tornem a l’Escola, Recomanem o Enginyeria amb propòsit que compleixen objectius diferents: articles tècnics, propostes pel col·lectiu i divulgació de les contribucions que l’enginyeria fa a la societat. La voluntat final és poder donar a conèixer més i millor la tasca dels enginyers i enginyeres. Pel 2022, aquest fi continua intacte i es posaran tots els mitjans necessaris perquè d’aquí un any, el balanç encara sigui millor!

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.