2022: el balanç de Fulls

Més de 550 articles, 126.000 sessions, 190.000 pàgines vista i més de 75.000 usuaris. A grans trets, aquestes són les dades amb que Fulls d’Enginyeria, la publicació digital d’Enginyers Industrials de Catalunya, tanca el 2022. Ha estat un any de creixement i consolidació però sobretot de nous projectes i iniciatives per assolir aquestes dades. Entre altres projectes s’ha engegat el wordle de l’enginyeria, Fulls i Lletres, que ha enganxat 3.284 amb una paraula nova cada setmana. També s’ha publicat la segona edició de l’Anuari, en paper i per a tots els col·legiats. I recentment, la web ha incorporat el pòdcast gràcies a la col·laboració de dos enginyers, Martí Pascual i Miquel Testar, i s’ha simplificat el seu menú d’inici incorporant un apartat (Qui som) per conèixer tots els col·laboradors i un espai per consultar les diferents newsletters.

La Newsletter, la millor eina de difusió

Prop del 21% de visites de Fulls d’Enginyeria provenen de la newsletter i, d’aquesta manera, l’accés directe passa a segona posició en l’accés a qualsevol contingut de Fulls – el 2021 era el predominant. Aquest canvi rau en què aquest 2022 ha passat a ser setmanal, cada divendres, per tal de poder donar sortida a tots els continguts que es publiquen cada setmana a la revista. Hem tancat l’any amb més de 1.000 subscriptors externs que se sumen al col·lectiu i als socis estudiants que ja reben el correu electrònic per defecte. Les novetats de Fulls arriben doncs, cada cap de setmana a prop de 10.000 persones.

Les xarxes, clau

En un món digital i en una publicació eminentment digital, les xarxes socials són clau per poder fer arribar els reportatges, les entrevistes i les opinions de Fulls, al nostre públic objectiu. Per fer-ho, comptem amb Twitter i els 5.260 seguidors. La nostra activitat a la xarxa ha generat més de 300.000 impressions i entre les piulades més exitoses, hi ha la de l’article de Núria Salán sobre la reducció d’hores de tecnologia a Secundària.

A LinkedIn, la xarxa professional per excel·lència, els Fulls arriben ja a més de 5.000 seguidors. Concretament a 5.280, un creixement de més de 1.500 nous fans. Amb una publicació diària de mitjana, Fulls d’Enginyeria ha arribat, en aquesta xarxa, a concentrar més de 6.000 reaccions, 200 comentaris i 380 comparticions, tots tres indicadors amb un percentatge molt elevat en comparació al 2021.

Pel que fa a Instagram, el perfil de Fulls d’Enginyeria comparteix publicacions i vídeos dels seus reportatges que arriben a prop de 1.000 seguidors. L’any passat es va tancar amb poc més de 600 seguidors. El concurs conjuntament amb el perfil d’Instagram d’Enginyers Industrials de Catalunya ha estat clau per poder fer créixer aquesta massa que gràcies a la funcionalitat de la xarxa pot visitar els enllaços a través dels Stories.

2023, el repte de continuar creixent

A Fulls d’Enginyeria tenim un repte constant: continuar creixent per consolidar la publicació com a diari de referència del sector. Per això, treballem per crear noves seccions, implicar nous autors i opinadors, buscar aliances amb altres actors del sector i impulsar qualsevol iniciativa que faci encara més interessant i atractiu el contingut que diàriament s’actualitza a la pàgina web. 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.