BCN eMotorsport, nou disseny tancat i a l'espera de les peces

Les competicions automobilístiques d'enginyeria són grans oportunitats perquè els estudiants universitaris demostrin les seves competències i capacitats. Formula Student a estat la més rellevant en l'àmbit internacional pel seu alt nivell d'exigència. L'equip de l'ETSEIB, BCN eMotorsport, ha estat reconegut per la seva trajectòria en la competició des de l'any 2007. Actualment, es troben immersos en la fabricació del vehicle que presentaran l'any següent. Des de Fulls d'Enginyeria, hem parlat amb els seus team leaders, Adrià Guillamet, Maria Garabatos i Oriol Pareras per saber com es presenten els pròxims mesos del projecte.

Fa poc que han tancat el disseny final de l'automòbil. Per aquesta raó, totes les seccions es troben començant a fabricar les peces i les parts respectives per després poder-ho unir tot. Consideren que la temporada passada va ser un salt bastant gran perquè es va fabricar el cotxe de fusió, el que significava un gran canvi respecte del vehicle anterior. D'aquesta experiència l'equip va aprendre que implementar tants canvis resulta contraproduent."Dissenyar un cotxe tan diferent de l'anterior pot portar molts problemes" diu Adrià Guillamet. Per tant, expliquen que l'objectiu d'aquesta temporada és fer un cotxe bastant similar a l'anterior i millorar petits errors. 

Sobre els canvis més importants, han explicat que l'any passat van patir pèrdues en els motors en una de les competicions, un dels problemes que els va costar més punts. Per tant, en aquest nou disseny s'han fet canvis tenint en compte aquests errors. La bateria també s'ha canviat perquè, com afirma Guillamet, va resultar "un gran mal de cap". A més a més, han assegurat que es troben simplificant alguns sistemes que l'any passat, en ser nous, podien resultar redundants o massa complicats. Segons això, estan realitzant simplificacions en els sistemes autònoms, de direcció i de frenada. Com que el vehicle de l'any passat ja era autònom, aquest any essencialment busquen millorar-lo, aprofitant la base de l'any passat.

Les dates d'arribada de les peces depenen de la secció. Segons els team leaders, és bastant diferent demanar xips electrònics que fibra de carboni pel monocasc. L'exemple que posen en l'àmbit electrònic són les peces de les plaques, les quals s'han demanat fa poc i tenen previst que arribaran entre gener i febrer. A nivell més mecànic, han comentat que "no és tant esperar peces que comprem sinó esperar a rebre els mecanitzats de les peces que nosaltres hem dissenyat i que enviem a empreses que col·laboren amb nosaltres". Han confessat que depenen principalment dels timings d'aquestes organitzacions.

image

Guillamet ha afirmat que "el gran repte de l'any passat era el canvi al gran cotxe". El d'aquest any és puntuar el màxim en les competicions. "Ja sabem que som capaços de construir un cotxe amb fusió que sigui autònom i manual perquè ja s'ha fet un salt" segons Maria Garabatos. Volen no només acabar les proves sinó realment puntuar i aconseguir un bon resultat a nivell europeu. Tot i que l'any passat van competir a Alemanya, Espanya i República Txeca encara no saben exactament a quins països presentaran el cotxe. Les dues destinacions assegurades són Alemanya i Espanya per la seva rellevància. Alemanya per ser la més important i Espanya per ser la competició nacional i alhora, preservar la competició aquí.

L'equip ha patit problemes de continuïtat, especialment durant la COVID-19, ja que va haver-hi un equip que va quedar partit, no va acabar el seu cotxe i el va haver d'acabar la generació següent. Aquest incident va comportar una gran pèrdua d'informació i de coneixement. El que han intentat fer des de l'any passat és recuperar informació d'abans de la pandèmia perquè la continuïtat de coneixements de l'equip és molt rellevant per continuar avançant sempre. "El que no volem és anar caient i tornar a recuperar el que l'equip ja sabia" afageix Guillamet.

Creuen que és bastant rellevant el contacte amb generacions anteriors i afirmen que aquest any s'està aconseguint. A BCN eMotorsport volen seguir per aquesta línia i els actuals team leaders tenen la intenció de continuar guiant a les noves incorporacions quan deixin l'equip perquè totes les generacions siguin conscients del que hi havia abans i no es comentin els mateixos errors.

La UPC és una de les universitats de l'Estat que hi ha participat amb més equips i vehicles en aquesta competició i a BCN eMotorsport es troben bastant orgullosos de la seva història. Ha estat un equip d'estudiants pioner en l'àmbit de l'estat espanyol. La seva trajectòria ho demostra, ja que han estat els primers a desenvolupar un vehicle elèctric i un d'autònom. Els team leaders tenen clar que volen continuar sent primers en l'àmbit de l'estat espanyol i competir a nivell europeu.

Video
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.