e-Tech Racing supera un any difícil i ja treballa en dos nous cotxes

L’equip e-Tech Racing de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha acabat la temporada 2021 de Formula Student a Itàlia. A Formula SAE Italy, l’equip ha aconseguit la catorzena posició en la categoria elèctrica tot i que no han pogut competir en les proves dinàmiques del circuit.

En una entrevista a Fulls d’Enginyeria, el representant de l’equip, Pol Lezcano, reconeix que ha sigut una temporada “difícil” per les restriccions de la COVID-19 que ha provocat que aprenguessin a base de “prova i error”. Una de les restriccions més importants ha estat la limitació a vuit de les persones que podien acudir a la competició. Així doncs, vuit estudiants s’han hagut d’encarregar de preparar el cotxe al circuit i ser capaços d’arreglar el monoplaça sencer en cas que sorgís un problema, quan normalment hi anaven entre 20 i 25 membres de l’equip.

Així mateix, Ona Folch, cap de màrqueting i media d’e-Tech Racing, afirma que després del feedback obtingut a Itàlia saben que tenen un cotxe que està “al nivell” de tota la resta de cotxes, tot i que els hi falta tenir una major “fiabilitat” electrònica i elèctrica per poder córrer. De cara a la pròxima temporada, el seu objectiu principal és tenir un cotxe fiable.

Video

Doble projecte de futur

Actualment, l’equip de l’EEBE treballa en dos projectes: en el cotxe de la pròxima temporada i en el de la següent. La cap de màrqueting d’e-Tech Racing comenta que el monoplaça per 2022 serà pràcticament idèntic al disseny d’enguany, ja que els petits canvis no afectaran l’estructura del vehicle.

En canvi, per la temporada 2023 plantegen passar del doble motor posterior a uns motors de roda, així com canviar sencera l’estructura del monocasc. Per tant, modificar completament la geometria del monoplaça també implica que han de revisar totes les suspensions i sistemes de seguretat.

Lezcano exposa que treballen a dos anys vista per assegurar-se tenir un cotxe que funcioni i poder fer els grans canvis amb “molta seguretat”. De la mateixa manera, els ofereix l’oportunitat de "validar i optimitzar" el disseny passat i arreglar les coses a poc a poc, per poder transportar una base completament sòlida al següent monoplaça.

La seguretat és molt important, ja que un dels membres ha de ser l’encarregat de córrer amb el cotxe i superar les diferents proves de la competició. En termes generals, els estudiants que han pogut pilotar el monoplaça destaquen la dificultat de conducció, la poca visibilitat i la seva potència, uns 120 cavalls pels 200 kg del prototip.

De cara a la temporada vinent, l’equip té la intenció de tornar a córrer a Espanya, al circuit de Barcelona-Catalunya, i en una competició internacional. Folch reconeix que l’aspiració màxima seria entrar a la d’Alemanya, ja que és on hi ha més nivell i algunes universitats tenen patrocinadors com Audi, Mercedes o Porsche.

Persones i cotxe

L’e-Tech Racing està format per 42 estudiants de l’EEBE, com comenta Lezcano, representen totes les enginyeries de l’escola menys la química. És a dir, que és un equip format per futurs enginyers mecànics, d’energies, biomèdics, elèctrics, electrònics i de materials. En general, la majoria dels membres de l’equip volen dedicar-se al motorsport en el futur i participen per aprendre i guanyar una valuosa experiència en aquest món.

L’equip de l’EEBE destaca per la originalitat amb la qual anomenen els seus prototips, Will-e, EV-A, Stev-e... però l’actual ha estat especial. El monoplaça e-Mili ha estat un homenatge al seu Faculty Advisor, Emilio Hernández, que va morir a causa de la COVID-19. Ell va ser la persona que va ajudar a l’equip des del principi i sempre els hi va donar un gran suport, i per això han volgut dedicar l’últim monoplaça al seu esforç i dedicació. Calculen que l’e-Mili està valorat aproximadament en mig milió d’euros, tenint en compte totes les hores de feina, els patrocinadors, i els materials que s’han comprat.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.