Els equips de Formula Student encaren les competicions

Els diversos equips de motorsport de la Universitat Politècnica de Catalunya ja es troben competint per arreu d'Europa. És a les competicions on els equips poden demostrar tot l'esforç i treball dels membres al llarg del curs, mostrant el potencial dels seus monoplaces. Des de Fulls d'Enginyeria hem parlat amb ells per saber que esperen de les properes curses i com encaren la nova temporada.

L'equip de Terrassa, UPC ecoRacing, de totes les competicions on s'han classificat han acabat optant per Holanda, Espanya i Alemanya, tot i que ara tenen la possibilitat de competir a Portugal, una opció que com ens explica Quim SeguraTeam Leader de l'equip, es troben "valorant". El que volien amb el vehicle d'aquest any era principalment assegurar la fiabilitat respecte al concepte de l'any passat, sobretot per la part electrònica. Fa unes setmanes van competir a Holanda, on hi havia 40 equips competint amb vehicle elèctric, i tenen molt bones impressions. Tot i que van passar totes les inspeccions tècniques van tenir problemes amb el pedal de fre, el que no els va permetre participar en la prova de resistència, però ja ho han solucionat. "Tenim molt bones sensacions per les properes competicions" afirma Segura.

A BCN eMotorsport incorporen un prototip amb una nova bateria. Com explica Oriol ParerasTeam Leader de l'equip de l'ETSEIB, la nova bateria està feta exclusivament pel nou concepte de vehicle, el que és un dels "highlights" de la temporada. "Cada any anem a 3 competicions i aquest no ha estat diferent ja que és el que ens podem permetre econòmicament" assegura Pareras. La setmana passada van participar a Itàlia. El Team Leader ens explica que ja havien tingut alguns abans d'aquesta primera competició i que, en algun moment, pensàvem que la temporada s'hauria acabat per ells. Així i tot, ho van acabar per arreglar tot i el resultat a Itàlia ha estat satisfactori. Allà han pogut córrer proves dinàmiques. L'últim dia a l'Endurance, una prova de 22 km seguits sense parar, portaven un ritme molt bo on a cada volta avançàvem algú. "Això ens va animar a tots moltíssim" diu Pareras en nom de tot l'equip. Lamentablement, durant el canvi de pilot el cotxe no va tornar a engegar-se, a causa d'un problema amb l'ordinador es va apagar. Afirmen que ara tenen uns dies per centrar-se a solucionar aquests petits problemes. "Creiem que aquestes dues setmanes seguiran per posar el cotxe a punt, pel que faci falta, i Espanya servirà més com a una prova per treure un millor resultat a Alemanya" sentència Pareras.

Aquest any l'equip de Vilanova i la Geltrú, la UPC Vilanova Formula Team ha innovat en l'aerodinàmica, incorporant un paquet aerodinàmic complet. Ja han anat a Itàlia, on no van poder competir, i d'aquí a uns dies participaran en la competència de Portugal. Àlex Jiménez, cap del departament d'aerodinàmica i refrigeració de l'equip ens explica que a Itàlia van tenir un problema de fuga en el tanc de combustible. Durant la competició, bàsicament, van estar arreglant els problemes que tenia. Així i tot no perden l'esperança i esperen bons resultats a Portugal, ja que el principal problema està solucionat. Bàsicament el que volem fer és continuar. "Tenim empreses interessades per ajudar a fer que passem a un concepte de vehicle elèctric" afirma Jiménez. Al final, l'equip considera un canvi fonamental perquè és cap on va la competició de fórmula estudiant.

L'equip de l'EEBE, e-Tech Racing, s'han classificat a 7 competicions, Espanya, Alemanya, Portugal, Alpe Adria (Croàcia), Suïssa, Holanda i República Txeca. Finalment només aniran a tres de les competicions. A principis de juliol van participar a Holanda, on van presentar l'últim concepte de vehicle. Ona Folch, membre que repeteix, ens comenta que el resultat a Holanda, tot i les dificultats, ha estat "satisfactori" i esperen que Montmeló i Alemanya donin encara millors resultats. L'equip va començar amb 12 membres a principis de curs i ara ja el conformen uns 40 estudiants que s'han anat integrant al llarg del procés. L'eTR-08, o Wall-e, és el vuitè monoplaça de l'equip i ha significat un abans i un després a la història de l'equip. La principal novetat tècnica del monoplaça és la bateria, després de dos anys de desenvolupament els permetrà reduir el pes i aconseguir més densitat energètica al conjunt en un concepte diferent.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.