Gran coalició per a limpuls del cotxe autònom
Els fabricants d'automòbils Ford, Volvo, Google, Uber i Lift han format una coalició per a treballar conjuntament per a l'impuls i promoció dels cotxes autònoms, així com en la participació i cerca de les diferents solucions polítiques per la seva posada en marxa.
Per aquest motiu, han nomenat a David Strickland, exresponsable de la NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), la principal agència de seguretat dels automòbils d'Estats Units, com a advocat i portaveu de la coalició.
Actualment, s'està redactant una nova reglamentació sobre els vehicles autònoms, i per part de l'associació, es vol treballar amb els diferents agents implicats (legisladors, reguladors i públic) per tractar els beneficis, tant de cara a la seguretat com dels avantatges socials que poden aportar aquests vehicles. Les cinc empreses volen abordar com a principal tasca treballar amb les organitzacions civils, els municipis i les empreses per a aproximar aquesta realitat a les carreteres.
La NHTSA realitzarà dimecres que ve el segon fòrum públic en el qual participaran les empreses de tecnologia i els fabricants d'automòbils a la Universitat de Stanford. Dins d'aquest marc jurídic de nova creació, s'han de resoldre diferents propostes que ja plantegen discrepàncies entre els governs i els fabricants. Per exemple, Califòrnia ha proposat prohibir aquells cotxes autònoms que no portin ni pedals ni volant.
La NHTSA ja va dir que el sistema intel·ligent propi del vehicle que és l'encarregat de “conduir-lo” seria el responsable de la conducció en cas d'accident, és a dir, en el cas de Google (la NHTSA va enviar una carta a Chris Urmon, Director del projecte de vehicle autònom de Google) seria el seu “sistema” (ordinador i el programari) el responsable dels seus actes, o millor dit el conductor a efecte d'assumir responsabilitats.