La indústria dels ferrocarrils llança 140 novetats mundials a InnoTrans 2016

La onzena edició de la fira líder internacional de la tecnologia i infraestructura ferroviària, InnoTrans 2016, va arrencar el passat 19 de setembre amb 2.950 expositors de 60 països, 200 dels quals hi participen per primera vegada, superant la participació d’altres anys. Fins el 25 de setembre, aquesta fira reuneix els productes i serveis estrella d’aquest àmbit industrial al recinte firal de Berlín, i ofereix dues jornades de portes obertes al públic en general. L'organització ha destacat la internacionalitat dels expositors, que supera el 62%, i la participació per primera vegada d’Egipte, Armènia, Azerbaiyan, Hong Kong, Tailàndia i Vietnam.

Berlín acull aquesta fira cada dos anys, una trobada organitzada per la Messe Berlin que representa cinc segments del sector: Railway Technology, Infraestructures ferroviàries, Transport públic, Interiorisme y construcció de túnels.

Alta tecnologia ferroviària

La força innovadora de la indústria dels ferrocarrils queda demostrada amb totes les novetats exposades a InnoTrans 2016: des de tecnologia punta i equipaments, fins a vehicles d’última generació. Els 3.500 metres de vies i carrils instal·lats a l’exposició exterior donen pas a 123 exhibicions de fabricants reconeguts mundialment, com el nou tren EC250 Giruno, de Stadler Rail, el tren d’alta velocitat Velaro Türkei i el tren per a metro Metro Riad de Siemens. Entre les novetats, destaca el tren regional de l’empresa Alstom, que s’acciona per cèl·lules de combustible.

Un tren zero-emissions

El primer tren accionat amb pila d’hidrogen començarà a circular l’any 2018 a Alemanya. Coradia iLint és un tren d’última generació cero-emissions que s’ha presentat com una alternativa silenciosa i lliure d’emissions pensat per a línies ferroviàries no electrificades. Alstom ha presentat aquest projecte en el marc de la principal fira de la indústria del ferrocarril, que aspira a “convertir-se en una alternativa ecològica i econòmica a la propulsió dièsel tradicional”, segons fonts de l’empresa.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"924","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]

Actualment, tot i que hi ha molts projectes d’electrificació existents a Europa, la xarxa ferroviària segueix sent majoritàriament una xarxa no electrificada, i el número de trens dièsel que circulen és molt alt. Per exemple, a Alemania, les xifres identifiquen més de 4.000 cotxes). Alstom afirma que “com alternativa al dièsel, l’hidrogen compleix tots els requisits essencials per al ferrocarril”.

L’aplicació de la pila de combustible com a sistema de propulsió ferroviària permetrà, a més de treballar en una nova generació de trens ecològics, silenciosos i eficients, a aplicar altres tecnologies d’eficiència energètica, com les bateries d’emmagatzematge d’energia i els sistema intel·ligents de gestió i recuperació d’energia. 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.