La realitat virtual sinstal·la al món de la logística
Les ulleres de realitat augmentada poden convertir-se en el millor aliat durant els processos relacionats amb la logística. Rebre instruccions de forma visual, llegir codis de barres o obtenir assistència immediata per a reparar una màquina són alguns dels avantatges d’aquesta revolució logística. Aquests dispositius, basats en la tecnologia bluetooth o wifi permeten interactuar amb aparells mòbils i facilitar la localització de productes en un magatzem o inclús instal·lats en un espai determinat, saber qui s’acosta per aquella zona.
Les tecnologies emergents transformen la nostra manera de pensar i moltes empreses s’han reinventat per a posar en marxa nous mètodes i aprofitar millor els seus recursos. La competència global en el sector de la logística ha augmentat i les empreses treballen per millorar la seva cadena logística, introduir noves tecnologies i adaptar-se a les noves necessitats dels clients. L’informe Logistics Trend Radar 2016 de DHL analitza les 26 tendències clau que transformaran la indústria de la logística (llegeix article) i assenyala la realitat augmentada com una de les tendències tecnològiques clau, ja que és capaç de proporcionar als treballadors la informació correcta, en el moment adequat i en el lloc correcte.
Com ja vam apuntar en aquest altre article, segons la ABI Research, companyia que estudia el mercat de les tecnologies, durant el 2016 han crescut les inversions i els desplegaments en realitat augmentada. Així mateix, l’empresa ha destacat l’any 2017 com al veritable punt d’inflexió per a aquesta tecnologia.
DHL, un projecte pioner
Una de les companyies més importants i globals del sector logístic, DHL, que dedica la seva activitat a donar solució a les necessitats logístiques dels seus clients, ha donat un pas més per tal de trobar noves solucions de realitat augmentada en el sector logístic.
[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"926","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]
Després de realitzar projectes pilots als Estats Units, al Regne Unit i a Holanda, la companyia expandirà els seu programa de realitat augmentada a escala mundial. Els operaris de DHL provaran l’ús d’ulleres intel·ligents en diferents sectors de la indústria, com el tecnològic, la distribució, el consum i l’automoció, una solució de Picking en col·laboració amb Google, Vuzix i Ubixam. Aquestes ulleres permetran, entre d’altres, mostrar al treballador on ha de col·locar cada article recollit a la carretó. El sistema de picking permet treballar de forma més ràpida i sense cometre errors.
“Aquesta tecnologia no és només un pas cap a la digitalització dels processos manuals a les fàbriques, sinó que també ens apropa cap a la Indústria 4.0. El desenvolupament de proves pilot en tecnologies com la realitat augmentada, la robòtica i la Internet de les Coses seguirà sent part important del nostre ADN”, ha afirmat John Gibert, CEO de DHL Supply Chain.