L’observació de la Terra entra a les aules
Aprofitar les imatges de satèl·lit d’arreu del món, apropar els joves a l’estudi dels fenòmens ambientals utilitzant aquestes imatges i acompanyar el professorat són alguns dels objectius del programa Edusat Challenge que, per primera vegada, es posa en marxa aquest any a algunes escoles del país que es proposa, precisament, fer arribar l’observació de la Terra a les aules amb l’ús de les imatges disponibles a través del programa Copernicus de l’Agència Espacial Europea.
El programa s’adreça al professorat de matèries STEAM i Ciències Socials i hi podran participar centres de Catalunya, tant de Primària (pel cicle superior), com de Secundària i Batxillerat. Aquest curs 2024-2025 es durà a terme un pilot que inclou una formació semipresencial de 40h pel professorat amb un espai online de recursos (vídeos de les sessions, material, una guia didàctica de treball a l’aula, fòrum de suport…). Per garantir l’èxit de la proposta educativa, es farà un acompanyament i mentoria al professorat durant el procés, amb acreditació de formació reconeguda pel Departament d’Educació i Formació Professional.
En la jornada STEM a l’Espai que se celebrarà a la UPC – Campus Baix Llobregat (Castelldefels) aquest dissabte, s’explicaran les bases del programa i la possibilitat d’inscripció perquè sigui un èxit. L’Edusat Challenge és una iniciativa del Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció (SIGTE) de la Universitat de Girona, en el marc del Programa Educatiu NewSpace de l’Estratègia NewSpace de Catalunya, impulsat per la Secretaria de Polítiques Digitals i el programa STEAMcat del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC).