Nou nanomaterial que pot augmentar l'autonomia de les bateries de cotxes elèctrics
Un grup d’investigació de la Universitat Northwestern ha desenvolupat un nou nanomaterial que podria augmentar la capacitat de les bateries de cotxes elèctrics amb l’objectiu que tinguessin més autonomia i circulessin més quilòmetres sense necessitat d’estacionar.
Aquest nou nanomaterial està format a partir dels elements COF (Covalent Organic Frameworks), uns polímers molt resistents amb uns porus molt petits que permeten emmagatzemar energia. De la combinació d’aquests polímers amb un material altament conductor, ha sorgit aquesta nova i prometedora alternativa.
El responsable d’aquest grup de recerca de la Universitat Northwestern, William Dichtel, ha manifestat que “aquest nanomaterial té la capacitat d'emmagatzemar grans quantitats d'energia elèctrica, com una bateria, i també la capacitat de carregar-se i descarregar-se ràpidament, com un supercondensador".
L’únic problema dels polímers COF és la seva limitada conductivitat i aquest és l’inconvenient que aquest grup d’investigació cerca solucionar. Durant una de les seves proves, van crear una bateria amb la mida d’una moneda capaç d’alimentar un LED durant 30 segons, un avenç modest però que demostra la viabilitat d’aquests components.
El material és capaç d'oferir 10.000 cicles de càrrega i descàrrega, i aquesta combinació del COF amb el material conductor aconsegueix que s’emmagatzemi 10 vegades més energia elèctrica que en el COF sense modificar.