Segona edició del simposi que reivindica la capitalitat de Barcelona en intel·ligència artificial a Europa

Barcelona acollirà a mitjans de desembre la segona edició del simposi sobre l’aprenentatge profund, el Deep Learning Barcelona Symposium (DLBCN), que tindrà lloc a l’Auditori Torre Telefónica Diagonal 00 (Plaça d'Ernest Lluch i Martin 5, Barcelona). L’aprenentatge profund (Deep Learning en anglès) és un dels motors de l’actual revolució tecnològica al voltant de la intel·ligència artificial. Aquesta tecnologia, segons estima la revista Forbes, suposarà un valor de mercat de 3 trilions de dòlars al 2022 solament als EUA. Segons aquesta mateixa revista, a Europa s’estima que més d’un 20% de l’increment de l’economia de la regió serà deguda a l’aplicació de la intel·ligència artificial a la societat d’aquí a 10 anys. El Deep Learning Barcelona Symposium vol destacar el paper de la recerca que es fa a Barcelona en aquest àmbit, reunint investigadors de primer nivell mundial que o bé desenvolupen actualment la seva recerca a la ciutat comtal, o bé s’hi van formar però ara treballen a l’estranger.

Aquesta trobada única reuneix investigadors multidisciplinaris en el camp de l’aprenentatge profund i mostra el potencial de Barcelona per convertir-se en el hub d’intel·ligència artificial del sud d’Europa. El simposi està organitzat per les principals universitats i centres de recerca locals en el camp de l’aprenentatge de les màquines: la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), el Centre de visió per Computador, el Barcelona Supercomputing Center (BSC), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat de Barcelona (UB).

Entre els ponents, destaca la presència d’Oriol Vinyals, investigador a Google DeepMind i cap del projecte AlphaStar, que tancarà el segon dia del Simposi. El projecte AlphaStar va ser portada de la prestigiosa revista Nature, ja que va suposar una fita dins del camp de la Intel·ligència Artificial. L’algorisme d’aprenentatge de DeepMind va ser capaç de batre 10 a 1 dos dels millors jugadors del popular videojoc Starcraft II. Aquest algorisme va provar que es podien obtenir nous tipus d’intel·ligència artificial, ja que per guanyar a Starcraft va haver de combinar la planificació a llarg termini amb la presa de decisions a temps real, així com la capacitat d'adquirir i usar informació abstracta dins d’un videojoc amb regles que no són fixes.

La jornada comptarà també amb altres investigadors destacats, com ara Cristian Canton, que actualment és cap de l’equip de recerca en intel·ligència artificial a Facebook AI, així com amb la Marta Ruiz, investigadora del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC, que ha treballat de forma activa dins del camp del biaix de les dades en el llenguatge, tema d’actualitat ja que afecta directament la diversitat de gènere en l’IA.
 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.