Sistemes d'il·luminació avançats al túnel òptic de Seat

Darrere dels llums de cada vehicle hi ha la feina de multitud de dissenyadors, tècnics i científics. Aquests professionals s'encarreguen d'optimitzar la il·luminació dels cotxes, fent-los més efectius i intel·ligents. Els llums són uns elements decisius per a la seguretat a la carretera, importants tant per al conductor com per al vianant. Al túnel òptic del Centre Tècnic de Seat, dedicat a activitats de recerca i desenvolupament electrònic i d'il·luminació, es troben desenvolupant la tecnologia LED per integrar-la en els seus propers vehicles. En aquest espai, els especialistes de l'empresa realitzen totes les proves i validacions de fars i pilots per aconseguir la llum adequada.

El túnel de 40 metres d'asfalt simula una carretera nacional i permet reproduir les condicions reals de conducció nocturna per validar la il·luminació interior, exterior i la senyalització. En aquesta instal·lació fan proves per analitzar els fars a curta distància i controlar el tipus de font de llum. Així mateix, es comprova que les línies de llum dels fars siguin "horitzontals". Això ho ha explicat Magnolia Paredes en una visita al Centre Tècnic de Seat organitzada per la Comissió de Mobilitat d'Enginyers Industrials de Catalunya.

En aquest mateix espai també podem trobar el fotogoniòmetre, aparell per mesurar la quantitat de llum i la colorimetria, i la zona de mesurament de fotometria on es proven els diferents llums del cotxe i es revisa la seva intensitat. La il·luminació de Seat és 100% tecnologia LED, la qual emet una llum molt més freda i clara, per menor consum i major autonomia. Sobre aquesta tecnologia, Paredes afirma que "la bombeta es va descartar perquè és una font més de calor que de llum". Així i tot, el LED és sensible a les altes temperatures i els tècnics i professionals han de continuar investigant per avançar tecnològicament.

Durant el desenvolupament del projecte, la relació entre el departament de Disseny és constant, ja que els tècnics han d'intentar fer possible les idees estètiques pel vehicle. En les primeres fases, l'equip d'Il·luminació i Senyalització genera noves geometries dels dispositius d'il·luminació i senyalització en 3D. Per assegurar la viabilitat dels dissenys es porten a terme fins a 300 simulacions per model on es comprova la distribució, homogeneïtat i intensitat de la llum. En el moment en què el model aprova la fase virtual, es realitza una maqueta amb què es comencen a realitzar les primeres proves reals.

La part funcional i d'homologació del procés també és important perquè els dispositius han de complir totes les reglamentacions imposades. També disposen de càmeres climàtiques on es recreen diferents condicions de calor, fred i humitat, simulant climes àrtics i desèrtics per controlar la qualitat de la llum i comprovar si funcionen correctament en entorns extrems. Els diferents components arriben a passar fins a deu dies a temperatures extremes de -40 °C a 90 °C.

Els prototips de les empreses del grup Volkswagen son enviats als serveis d'investigació i desenvolupament d'aquest departament. Podem trobar maquetes de pilots confidencials enviades amb la intenció de ser validades i acceptades pels tècnics de la companyia. En el moment que els especialistes confirmin la seva viabilitat, les empreses poden començar a crear els motlles. A més d'aquestes funcions, es porten a terme projectes d'innovació, com el del prototip de Far HD d'alta definició. El projecte es basa en un projector de llum blanca HD (High Definition) de 20.000 píxels. Aquesta és una tecnologia que apliquen actualment alguns models d'alta gamma d'Audi. El dispositiu consisteix en llums LED intel·ligents amb la capacitat de projectar diferents elements visuals que donen informació rellevant al conductor, com l'amplada de la carretera o la trajectòria. A més, aquesta tecnologia pot parametritzar, detectant elements en el moment i adaptant el nivell de llum emesa per no malgastar energia.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.