Tràmits més àgils per iniciar una activitat amb l’aprovació de la Llei de simplificació administrativa

Aquesta llei és un gran pacte social entre iniciativa privada i sector públic que permetrà que el nostre ordenament jurídic passi del segle XX al segle XXI", va afirmar el conseller d’Empresa i Ocupació Felip Puig durant l'aprovació per part del Parlament de la Llei de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica, i va afegir que es tracta d'una llei "que ajudarà a la recuperació econòmica que ens ha de permetre superar la fractura social de la crisi".

Millorar la tramitació dels procediments administratius, impulsar l’activitat econòmica i la creació d’ocupació, suprimir tot allò que no tingui valor afegit i evitar que el mateix requisit s’hagi de complir diverses vegades en tràmits diferents són alguns dels objectius de la nova Llei de simplificació administrativa, segons va explicar Josep Barceló, advocat del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, durant una sessió centrada en aquesta normativa. Barceló va assenyalar que "tots estem cridats a col·laborar en aquesta simplificació administrativa i a proposar mecanismes alternatius, com assegurar la responsabilitat dels empresaris, els codis de bones pràctiques o guies d'autoavaluació".

El 25 de març de 2015, Jordi Guix, degà del COEIC, va comparèixer davant la Comissió d'Afers Institucionals del Parlament de Catalunya per tal de presentar les al·legacions del col·lectiu dels Enginyers Industrials de Catalunya sobre l'avantprojecte de la llei. Jordi Guix va aprofitar la seva intervenció per exposar els punts de vista, les reflexions i les consideracions dels enginyers sobre el text del projecte de llei. Va insistir en la necessitat d’activar mecanismes de delegació per tal de tenir en compte els col·legis professionals en el desplegament d’aquesta llei. Així mateix, va voler fer arribar a la Comissió d’Afers Institucionals la preocupació dels EIC davant les poques garanties de seguretat que per a l’interès general impliquen les declaracions responsables. Per concloure, tot i que la llei no entra en aquest tema, va fer esment de la tramitació de grans projectes en què es veuen implicades diverses administracions i institucions. En aquest sentit, va assenyalar la necessitat d’una col·laboració entre les administracions per tal d’aconseguir establir un interlocutor únic.

Finestreta única empresarial

Segons Cristina Pruñonosa, gerent de l’Oficina de Gestió Empresarial de la Generalitat de Catalunya, "la llei és un repte important per a totes les administracions", inclosa l’Administració local, i, en aquest sentit, des de la Generalitat s'ha impulsat la creació de la Finestreta Única Empresarial (FUE) i un portal de serveis a les empreses (www.canalempresaweb.gencat.cat), amb l'objectiu de transformar la manera com l'Administració es relaciona amb les empreses i fer de la FUE un punt de referència per a l'empresari. De moment, en dos anys s'han fet 990.000 tràmits electrònics a través del portal.

Integració de serveis, multiadministració, seguretat i estandardització, coherència, tramitació unificada, multicanal, celeritat i eficàcia són els principals reptes d'aquest nou escenari.

 

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"401","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]
 
TEXT: ANNA CARRIÓ // FOTOGRAFIA: IMATGE D'ARXIU
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.