Approp: el comerç de proximitat en una app

Ja abans de la pandèmia, l’enginyer Josep Bordes tenia entre una de les seves preocupacions la supervivència dels comerços de proximitat. Era conscient que amb el ritme que els imposava la feina i la logística en general, no podien fer la compra en aquestes botigues i que, sense voler-ho, acabava fent ús dels supermercats i, d’aquesta manera, “trencava l’economia local”. Amb la irrupció de la pandèmia, explica Bordes, la situació es va agreujar i amb el company Joan Martínez amb qui compartien aquesta preocupació van decidir buscar-hi una solució. I es diu Approp.

Es tracta d’una aplicació perquè els petits negocis es puguin introduir al món del comerç electrònic i trencar les barreres que tenen per aquesta modalitat de vendes sense una gran infraestructura. I és que normalment  les botigues que volen afegir-se al comerç online han de muntar la botiga però també invertir en el manteniment i la publicitat. Approp facilita l’entrada d’aquestes botigues al negoci en línia i els seus fundadors a treballen perquè també sigui una pàgina web a més de l’aplicació inicial. Els comerciants només han de donar-se d’alta i facilitar el llistat de productes i Approp s’encarrega de la resta.

Amb el confinament, en Bordes i Martínez van poder desenvolupar la idea que, ara per ara, se centra a la ciutat de Valls perquè encara ara combinen l’emprenedoria amb les seves feines i no poden dedicar-se el 100 % de la jornada.

De moment, es dediquen a automatitzar els processos dels negocis que s’hi volen afegir i facilitar-los la gestió de les comandes amb l’opció del repartiment de domicili oberta, que gestiona cada establiment. “El que volem és donar valor a la botiga”, resumeix Bordes en una entrevista als Fulls d’Enginyeria, “no fer una plataforma tipus Amazon que no saps on compres, sinó tot el contrari, conèixer exactament a qui estàs fent la comanda”.

Van llançar el negoci el juliol passat  i de moment, tenen 1.000 usuaris registrats per a un centenar de negocis actius, entre ells, alguna companyia gran com ara Llet Nostra. Uns 4.000 usuaris més s’han descarregat l’aplicació. Ara estan treballant per millorar aquests números i intentar una ronda d’inversió, tot i que Bordes reconeix que amb la dedicació que hi poden posar actualment, és, si més no, “complicat”.

Approp
L'equip d'Approp (cedida)

 

L’aventura d’emprendre, de moment, la valoren molt bé però reconeixen que la principal dificultat que troben actualment és “humana”. “No tenim la disponibilitat de les vuit hores diàries i tota l’atenció requereix temps”, diu Bordes. Són optimistes i, amb un equip de cinc socis, confien que ho aniran millorant de mica en mica. A banda d’un reconeixement al projecte empresarial als premis ‘Emprèn’ de la Diputació de Tarragona, de moment, Approp no ha rebut cap subvenció ni ajuda pública.  De fet, un avantatge del seu model de negoci és que només van requerir una petita inversió inicial i, actualment, amb els ingressos que tenen poden pagar els servidors. “Com que en la informàtica no genera més despeses i nosaltres mateixos desenvolupem el projecte”, explica Bordes, “podem tirar endavant”.
 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.