Bleta: tauletes adaptades per acabar amb la bretxa digital

La bretxa digital és un problema que afecta la societat i provoca desigualtats entre la població catalana. Un dels sectors més afectats és al col·lectiu de la gent gran, ja que sovint no compten amb les mateixes habilitats o coneixements digitals que la resta de ciutadans. A causa de la pandèmia i el confinament, la fractura digital es va agreujar i va ocasionar que persones quedessin completament aïllades. Per acabar amb la bretxa digital i les desigualtats en la població va néixer Bleta, una start-up catalana que dissenya tauletes adaptades i personalitzades per als més grans.

Isabel García Baños, n'és la cofundadora i CEO i la seva aposta li va valer el premi DonaTIC en la categoria de Revelació. En una entrevista a Fulls d’Enginyeria explica que abans de la pandèmia ella i el seu equip es dedicaven a Eways, un projecte centrat en “allargar la vida” dels dispositius electrònics. Amb el confinament, van pensar que tots els aparells dels quals disposaven es podrien utilitzar perquè les famílies es comuniquessin amb aquells que es van quedar aïllats en residències o hospitals. A més, van iniciar una campanya de donacions, #acércales, que va ser “molt útil i tot un èxit”, ja que van moure més de 650 dispositius en un mes.

Tot i això, les residències van demanar tauletes més adaptades a les necessitats de les persones de la tercera edat, apunta García. Així doncs, després de la cerca i d'observar que no hi havia cap producte que satisfés aquesta necessitat en el mercat, l’equip d’enginyers d’Eways van començar a fer un prototip de tauleta i van formar Bleta. Un dispositiu amb un disseny senzill i intuïtiu perquè sigui fàcil d’utilitzar per tothom.

Bleta té una pantalla HD IPS de 10,1 polsades amb dos altaveus estèreo i un so Dolby Atmos per veure imatges grans i nítides, així com poder escoltar un volum fort. La tauleta es pot connectar a qualsevol xarxa Wi-Fi, però també es pot posar una targeta SIM de dades 4G. El dispositiu també conté una ranura per una targeta microSD per augmentar els 32GB de memòria.

La comercialització de Bleta

Actualment, Bleta es ven únicament a la seva web per 299€. García creu que és un preu “molt competitiu”, ja que no hi ha massa tauletes de les seves característiques al mercat. A més, segons la CEO del projecte, a una persona que “realment entén” el hardware i el software que s’ofereix li “sembla barat”, tot i que per una persona que està acostumada a que a les persones grans se’ls hi dona un dispositiu de baixa gamma, “li sembla car perquè hi ha tauletes de 120€”.

García reconeix que “molts distribuïdors” els hi han demanat poder vendre el seu producte i que així tindrien unes “ventes superiors”, però el que realment necessiten en la fase d’avui dia és tenir un “contacte proper” amb el client per obtenir feedback. Tanmateix, García afirma que la campanya de Nadal ha superat les seves expectatives i ha estat una època de “moltes vendes”. De fet, confirma que han venut entre “7 o 8 vegades” el que venien “normalment en un mes”, fet pel qual estan molt “contents i orgullosos”.

Un equip d’enginyers divers

L’equip de Bleta està format per sis persones, cinc de les quals són enginyeres. Els enginyers de l’equip, de totes maneres, són de perfils “molt diferents”, apunta García. Uns estan més focalitzats en la part de programació, “clau” en el seu producte, mentre que se centra en aportar el seu coneixement de la tecnologia per donar una atenció al client de “qualitat” i un altre s’encarrega de les “col·laboracions i ventes”.

Al ser un equip de quasi tot enginyers, García explica que tenen una mentalitat “molt enginyeril” que sempre es fixa en els defectes. Per això, un dels seus objectius durant la campanya de Nadal era obtenir “moltes mètriques i feedback” per saber que és el que valoren més els seus clients i quines solucions són millors per acabar amb el “problema” de la bretxa digital.

Així doncs, “molt properament” introduiran l’opció a un servei perquè els usuaris no hagin de gestionar les altes i les baixes de les targetes SIM o de GB. A més, volen utilitzar el seu coneixement de la tecnologia i de les aplicacions del sector per oferir unes recomanacions i serveis a l’usuari personalitzats, ja sigui per persones amb problemes de visió o cognitius. Per tant, García afirma que s’estan “transformant” més en un servei i que la tauleta quedarà com la part central del seu servei.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.