Bobelo Travel: l’assistent de viatges amb intel•ligència artificial

Els treballadors han d’emprar entre una i dues hores del seu temps laboral o personal per organitzar els viatges de negocis. A més, és comú rebre notificacions fora de l’horari laboral, fet que ocasiona una gran pèrdua del temps lliure. Per solucionar aquests problemes neix Bobelo Travel, una plataforma d’intel·ligència artificial que organitza el viatge sense interrompre a la persona gràcies a la connexió entre el calendari del usuari i diferents aerolínies i hotels.

Alberto Moya i els seus socis de TechsBCN, Yamilet Rivas i Raúl Diego, han ideat aquest sistema per alliberar als treballadors de totes les tasques administratives dels viatges i així augmentar l’eficiència i millorar la productivitat. AITA (Artificial Intelligent Travel Assistant) ofereix un gran nivell de personalització per als seus 120 usuaris amb la xarxa creada gràcies a la informació del calendari, correu electrònic, trucades i missatges del client. El seu creador argumenta que els millors avantatges que té Bobelo són la immediatesa en el servei i que és gratuït per a l’usuari.

Actualment, Bobelo Travel tot i funcionar a qualsevol part del món està focalitzat en el mercat espanyol. Tal com explica Moya, el problema més gran a l’hora d’internacionalitzar l’aplicació no és l’idioma sinó que és el canvi de divises, ja que pot provocar unes pèrdues del gairebé el 80% dels guanys per viatge. Així doncs, en el futur tenen la intenció d’expandir el negoci per la zona euro i evitar un canvi de moneda desfavoridor.

Bobelo Travel es va fundar el maig de 2019 i tenia un futur prometedor. Al setembre del mateix any ja van ser escollits per representar a Espanya al Mobile World Congress de les Amèriques a Los Ángeles i al novembre van ser un dels vuit finalistes a l’IBTM. Tot i això, el 2020 va arribar la pandèmia de la COVID-19 que els va suposar un “xoc bastant important” afirma Moya. Havien començat un projecte basat en el món dels viatges just abans que s’aturés tot el món. El seu creador reconeix que durant el 2020, tot i fer una reducció de salaris i dels guanys mínims dels socis, “vam haver de tirar d’estalvis i d’un ICO que ens van donar” per sobreviure. No obstant això, el 2021 han subsistit bé gràcies a la subvenció a la innovació NeoTec que van guanyar.

Després de la pandèmia i el sorgiment de les reunions en línia, Moya confia a tornar a una activitat plena. Tenen previst que la reactivació de tota l’activitat empresarial de forma continuada com els viatges de negocis sigui el setembre de 2022 i per això busquen una ronda d’inversió, per trobar més clients i personal durant els mesos d’abril i maig.

La decisió de ser emprenedor

Alberto Moya Torrebadella va estudiar Enginyeria Industrial a l’ETSEIB, però ja des de “ben petit” tenia clar que volia muntar la seva pròpia empresa, fet pel qual es va especialitzar en gestió i va fer un màster en Direcció Administrativa i Financera, Empresa i Gestió a la UB. Al principi pensava emprendre en algun sector de l’enginyeria, però als 22 anys se li va ocórrer un projecte informàtic i va decidir posar-se a treballar amb el seu amic de la infància i informàtic, Raúl Diego. Ja han passat dotze anys d’aquella primera idea, però Moya continua interessat en món de la informàtica i el software.

El cofundador de Bobelo afirma que “sense dubte” ha après més amb projectes com YoPlan i Giftando que no pas amb el màster. Ha comprès la importància dels socis amb els quals et rodeges després d’una mala experiència; que per molt innovadora que sigui la idea si no ets capaç d’explicar-li a la gent, no podrà tirar endavant; o a veure amb cautela els suposats èxits d’altres start-ups que surten als mitjans, ja que després no són el que aparenten. Moya conclou que “cap projecte és un fracàs si aprens alguna lliçó pel futur” perquè és una “inversió en aprenentatge” que cap escola de negocis pot ensenyar.

Futur ambiciós de TechsBCN

Tal com comenta Moya, a TechsBCN triguen entre dos i tres mesos en explicar a nous programadors com funcionen i com treballen, i per tant, han de passar fins a quatre mesos perquè un nou treballador sigui rendible per a l’empresa. La consultora tecnològica busca actualment una inversió per obrir una acadèmia, estil “bootcamp”, per formar a futurs treballadors. La seva intenció és donar un curs intensiu de quatre mesos per ensenyar des de zero la tecnologia .NET fins a convertir els seus estudiants en juniors de programació.

El seu objectiu final és que en deu anys, l’acadèmia es pugui convertir en una universitat i ser competència d’altres centres com la UPC, exposa el director de TechsBCN. Moya especifica que no ha de ser una universitat, pot ser una escola de formació professional amb títol propi que ofereixi als alumnes que acaben batxillerat l’opció de dedicar-se a la programació després del seu curs d’un any i mig.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.