Del motorsport a l’electrificació: l’aposta de creixement de Bold

El que va néixer com una consultoria d’estructures lleugeres destinades, principalment, als equips de motorsport està a punt de convertir-se també en una empresa de producció de bateries elèctriques per a sectors com la mobilitat elèctrica però també les energies renovables. És l’ambiciós projecte de Bold Valuable Technology, una empresa emergent que va començar a operar el 2019 amb tres treballadors des de la pròpia casa del fundador, l’enginyer Bernat Carreras, i que ara ja compta amb un equip de 25 persones, 23 dels quals són enginyers que, en alguns casos han treballat a equips de Fòrmula 1 com McLaren, Mercedes o Ferrari. El creixement ha anat acompanyat d’un canvi de seu i, de la primera oficina a Girona han passat a ocupar una nau de prop 3.000 metres quadrats a Montmeló, darrere el Circuit de Barcelona-Catalunya.

Durant aquest temps han consolidat els seus clients, principalment estrangers de Regne Unit i Nord-Amèrica i de l’àmbit del motorsport amb els seus serveis d’enginyeria, i han demostrat poder treballar amb la velocitat i el rigor que requereix un sector competitiu com el de la Fórmula 1. “Les arrels de Bold són a la competició, al treballar ràpid i a donar solucions en poc temps que funcionin a la primera”, diu el CEO Bernat Carreres en una entrevista a Fulls d’Enginyeria. I amb aquesta mateixa “filosofia”, afegeix, volen entrar als nous projectes pels quals estan a punt de tancar una ronda de finançament que els permetria impulsar un centre R+D i contractar fins a uns 50 treballadors més, la majoria enginyers especialitzats en bateries.

Video

Per tant, el treball amb materials avançats el combinaran amb la producció dels ‘battery packs’ per oferir als clients un producte “de molt valor afegit” i completaran el coneixement tècnic de materials compostos (fibra de carboni), pel que fa a estructures lleugeres, amb el coneixement específic en cel·les, anàlisi i gestió tèrmica i seguretat en el camp de les bateries. L’experiència de Bold, afegeix Carreres, la volen aplicar a la mobilitat elèctrica més enllà dels vehicles urbans, els eVTOLs i aplicacions de marina i fer-se un lloc en un sector emergent.

Per fer possible tota aquesta posada en marxa, els responsables de Bold acaben de tancar un acord amb IDIADA que els permetrà tenir un vehicle de prova a les seves instal·lacions i “accelerar” el desenvolupament de la tecnologia pròpia en el camp de l’electrificació. Amb aquest acord, explica Carreras, Bold podrà demostrar de què són capaços i quines prestacions tindrà la nova bateria a més de donar-se a conèixer a potencials clients.

Però això no és tot. Conscients que l’electrificació és tot un repte a escala global que comporta diverses dificultats, els enginyers de Bold ja estan treballant per poder donar solucions a les limitacions actuals. Aprofitant l’experiència que tenen, estan desenvolupant, doncs, el disseny d’una bateria estacionària per a un primer client canadenc que fa instal·lacions de plaques solars.

D’una banda, aquesta bateria permetria estabilitzar el consum de la xarxa durant el dia i, de l’altra, podrien ser instal·lades en les més de 10.000 gasolineres que hi ha actualment a Espanya per carregar vehicles elèctrics de la manera més ràpida possible. Segons detalla Carreras, aquestes bateries permetran acumular energia per descarregar-la “ràpidament” quan es necessita i reduir el temps d’espera de càrrega dels vehicles actuals. A més, des de Bold creuen que si s’apliquen plaques solars a les bateries també es pot reduir el consum en les gasolineres. Pel CEO de la companyia, són sistemes que obren la porta a nous productes i serveis que amb el sistema de combustibles fòssils no era possible i que, a més a més, han de permetre reduir la factura de la llum, en un moment de rècords.

Joan, ds., 03/06/2023 - 12:58
Bon dia.....He llegit l' article del diari ARA del dia d' avui i us felicito per posar el nom i el lloc les empreses catalanes al mon. Hi estat en una multinacional de l' automoció durant molts anys fent la selecció dels Enginyers per la seva Enginyeria o Fàbria i sempre hi cregut que i he vist, que aqui aquesta especialitat té molt bona resposta de les seves Escoles de Barcelona o Terrassa, i de les d' Enginyeria Tècnica que tambe tenim.
Us desitjo molta sort i molta empenta e intel.ligència per tirar endavant.
Salutacions.....
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.