Ebranchat: la sostenibilitat en una newsletter

L’enginyera industrial Elisabet Branchat té ADN d’emprenedora. Quan es va embrancar a muntar el seu primer negoci, Babyboo  - que també ens el va explicar a Fulls d’Enginyeria – havia decidit deixar la feina per treballar d’una manera “diferent i més sostenible”. Tenia com a repte generar impacte. “A través dels projectes, volia generar impacte i no resignar-me” explica Branchat.

Babyboo no li va donar els resultats que esperava. Estava encarat al turisme i la pandèmia li va estroncar els plans i va haver de tancar. Més tard va obrir una altra empresa de manteniment d’accessoris per a nadons – aprofitant el coneixement que ja tenia del sector- que fa poc va traspassar per dedicar-se 100% al tercer sector i bolcar-se en temes socials i de sostenibilitat.   Però tot el que havia après durant aquests anys li han servit per projectar un nou projecte, un espai web i un butlletí de divulgació de projectes empresarials sostenibles i circulars. “El propòsit era reorganitzar tota la informació i el coneixement que havia adquirit per compartir-lo”, explica l’enginyera. “Els indicadors ambientals”, afegeix Branchat, “són cada vegada més rellevants a les empreses i cal posar-los en valor”. Per això, va començar a construir aquest butlletí i que dona forma al blog del mateix nom.

En aquest espai, Branchat escriu sobre start-ups, empreses consolidades, projectes sostenibles o continguts i coneixements d’economia circular, com ara l’economia del dònut, i qualsevol idea que li sembla rellevant de divulgar.  Recull, per exemple, idees per fer regals sostenibles, aplicacions per a mòbil que ajuden a ser precisament sostenibles. Aquesta és una de les parts del blog. La segona aglutina conceptes clau de l’emprenedoria, com pot ser tipus de competències, models de negoci o altres.

A mitjà i llarg termini, l’objectiu de Branchat és monetitzar la newsletter donant un espai a les empreses que volen donar a conèixer aquest tipus de negoci ja que els departaments de RSG estan interessats en estendre-ho. Té clar, però, que vol mantenir “la independència” i per tant, només explora la possibilitat d’escollir ella mateixa quina empresa pot pagar per ser objecte d’un article o d’una entrevista “i que tingui sentit”.

Ara, Branchat treballa per poder organitzar el contingut de l’any vinent en dotze temàtiques concretes com pot ser ‘smart cities, construcció sostenible o altres. L’enginyera reconeix que Barcelona té un ecosistema “molt fort” en emprenedoria i sector social. El coneix des de la seva posició actual a ESADE Alumni i per això, creu que és un bon lloc, la ciutat, per fomentar aquest tipus d’innovació.

L’enginyeria, clau

Com ja ho va ser en el seu primer negoci, Babyboo, haver estudiat enginyeria ha estat un pas important per poder tirar endavant aquests projectes. “Al final et dona un coneixement ampli tècnic i objectiu que m’ajuda a analitzar objectivament totes les problemàtiques”, diu Branchat. Per l’enginyera, tenir aquesta formació li ha permès poder fer “més tangible” la seva idea i no quedar-se en una “filosofada moral”.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.