Facebook lluita contra les fake news

El 85,6% dels espanyols utilitza Facebook. Likes, fotografies… i milers de comentaris són publicats diàriament en aquesta xarxa social. Però, quants de tots ells són veritat? Les fake news, o notícies falses, han augmentat al llarg dels últims anys. Una problemàtica que Facebook, el rei d’aquesta pràctica, ha decidit combatre i posar remei. Per això, Mark Zuckerberg pretén establir oficines de treball dedicades, exclusivament, a la recerca de notícies falses. Va començar a Alemanya; i ara pretén fer-ho a Espanya.

L'objectiu d'aquesta nova mesura és posar fi a les notícies falses i als incentius econòmics. Per a això, es crearan productes que frenin la difusió de les fake news i a més, oferirà informació als usuaris per informar-los sobre el que han de fer quan trobin notícies d'aquesta tipologia.

La Torre Agbar serà el lloc on s'estableixin les oficines de control de notícies falses, ja que l'edifici es va adaptar per acollir l'Agència Europea del Medicament però no va ser seleccionat com la nova seu. Per a això, Facebook ha contractat a la companyia Competence Call Center, qui ja ha llogat vuit plantes de l'edifici que seran ocupats per 500 treballadors.

Una situació que ha estat valorada positivament per Agustí Colom, regidor de Turisme, Comerç i Mercats de Barcelona; per la mateixa oposició, Jaume Ciurana, del PDeCAT; i per Alberto Fernández, del Pàg. Tots ells coincidien amb entusiasme que era molt bona notícia al·ludint a la importància de l'impacte econòmic que això suposa, a més de la creació de nous llocs de treball,  i del valor internacional de la ciutat.

Innovacions en FB

Les oficines per lluitar contra les fake news no serà l'última acció duta a terme per Zuckemberg. Així ho ha presentat el propietari de Facebook al llarg de la primera jornada del F8. Zuckemberg ha manifestat vuit novetats de cara al futur per millorar l'experiència d'ús dels usuaris en una de les xarxes socials més utilitzades a nivell mundial.

D'aquí poc, podrem trobar l'amor a través de Facebook. La nova xarxa donarà l'opció a l'usuari d'obrir un perfil de cites privat i paral·lel al seu perfil habitual on podran rebre suggeriments i “match”, entre altres coses, amb la finalitat de trobar relacions a llarg termini.

D'altra banda, els usuaris també tindran la capacitat d'esborrar l'historial. Una nova funció que garanteix un major control de la privadesa per part dels cibernautes.

Més novetats en plataformes de Facebook

És el cas de Instagram. La xarxa social oferirà al client una nova funció: la capacitat de filtrar comentaris d'assetjament o ofensius evitant així la seva arribada als usuaris. Però aquest no serà l'únic filtre nou. Instagram (i Messenger) també oferirà efectes i filtres de realitat augmentada en temps real a través de AR Camara Effects.

Entre altres de les novetats, Instagram també ampliarà la seva oferta de vídeos en directe, donant l'opció a l'usuari de fer directes en viu entre grups més petits o en privat.

L'ampliació de possible contingut a compartir en les Stories també ha estat una de les novetats presentades per Zuckemberg. Podrem compartir imatges directament des de la Go Pro, per exemple, entre altres opcions.

El propietari de Facebook també ha anunciat l'ampliació de l'opció Crisi Response presentada l'any passat. Aquesta opció oferia a l'usuari la possibilitat de compartir informació en cas de crisi. Ara, els usuaris podran publicar informació de forma més precisa i en temps real. I també tindran l'opció de sol·licitar donacions de sang, una mesura que solament es duia a terme en alguns països (com Índia o Pakistan).

La novetat més innovadora ha estat el Oculus Go, el primer auricular autònom de Realitat Virtual de Facebook. Aquest nou aparell inclou més d'1.000 aplicacions i jocs. De moment, està en venda en 23 països pel preu de 199 dòlars.

 

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.