Iniciatives innovadores en educació a la setena edició de l’STEAMConf

Nancy Otero, directora d’aprenentatge de Make i fundadora i CEO de Kitco, a San Francisco, Rosemarie T. Truglio, vicepresidenta sènior de Currículum i Continguts de Sesame Street Workshop, a Nova York, Curt Gabrielson, director del Salinas Community Science Workshop (CSW) a San Francisco, Luigi Anzivino, desenvolupador de continguts científics al Tinkering Studio de l’Exploratorium i Jie Qi i Natalie Freed, fundadora i educadora, respectivament, de Chibitronics, a Austin són els cinc professionals que presentaran pràctiques innovadores basades en l’aprenentatge experiencial de les àrees de les STEAM que torna a protagonitzar l’STEAMconf Barcelona 2021, que comença aquest dimecres.

És la setena edició d’un certament que organitzen el Laboratori d’Innovació Social Digital SokoTech i la Universitat Politècnica de Catalunya, amb el partenariat d’Abacus cooperativa i en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona –a través de Barcelona Ciència i Universitats i Barcelona Activa– i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Enguany, s’emmarca en les activitats de commemoració del 50è aniversari de la UPC.

Durant els propers tres dies, doncs, l’STEAMConf Barcelona destacarà, en format online, iniciatives que connecten l’aprenentatge amb el món real i encoratgen estudiants autosuficients, crítics i col·laboratius.

La inauguració de la conferència anirà a càrrec d'Elisabet Aznar Vacas, directora del Centre de Recursos Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa de la Generalitat de Catalunya; Júlia Miralles de Imperial Pujol, delegada de Ciència i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona, i Fatiha Nejjari Akhi-Elarab, vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC.

Tallers experimentals

El programa de l’STEAMConf també inclou 12 tallers paral·lels virtuals, que proposen experiències educatives a partir de recursos quotidians, reciclats o tecnològics. Els participants tindran ocasió d’explorar diferents experiències STEAM, descobrir recursos i solucions tecnològiques a l’abast de tothom i comprovar l’aplicabilitat d’aquests recursos a l’aula. Entre les propostes, tallers per ensenyar ciències i matemàtiques amb materials senzills, per explorar l’art i la tecnologia amb circuits de paper, per aprendre programació amb drons o per fer experiments de física amb el mòbil. 

Experiències locals

El programa de l’STEAMConf es completa amb la presentació de 12 projectes locals innovadors, de la mà del Consorci d’Educació de Barcelona i el Centre de Recursos Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE) del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Es coneixeran, per exemple, l’experiència de l’Escola Miralletes per implementar una aula Tinkering, dos projectes de l’Institut Oriol Martorell que conjuguen art i tecnologia, el projecte de l’Escola Montseny basat en l’experimentació vivencial a la natura o una iniciativa al Baix Montseny que impulsa el desenvolupament de competències científiques i creatives a partir del disseny i programació de robots, entre d'altres.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.