Sense volant ni retrovisors, l’e-Miles és un vehicle elèctric diferent

Les restriccions per controlar la pandèmia van provocar una aturada general en tots els sectors de la societat. Tot i això, Mike Hastewell i el seu equip van decidir aprofitar aquest temps per desenvolupar el seu vehicle ideal i adaptat a la mobilitat del present, però sobretot del futur. En una entrevista per a Fulls d’Enginyeria, Hastewell afirma que tot i que des de Malena Engineering sempre han treballat per a tercers, van pensar que en aquella situació “era el moment de fer el nostre propi projecte”.  Així, van dissenyar el prototip del vehicle anomenant e-Miles, un vehicle elèctric i fabricat amb impressió 3D,  que està exposat a l’entrada del DFactory.

La primera particularitat de l’e-Miles és la seva porta frontal que permet que el conductor i els passatgers “entrin caminant”. De fet, Hastewell destaca que els cotxes són dels pocs vehicles en els quals no es pot accedir d’una manera còmoda i senzilla per a tothom. Un altre tret diferencial del vehicle és que el volant ha estat substituït per una palanca de control. La palanca és central, per la qual cosa tant dretans com esquerrans poden conduir el vehicle perfectament. A més, aquesta posició fa que no es necessiti cap modificació per circular per la dreta o per l’esquerra en els diferents països.

El quadricicle tampoc compta amb retrovisors perquè les càmeres incorporades mostren les imatges a la pantalla. A més de fer de retrovisor, la pantalla de 23 polsades també mostra informació per facilitar la conducció, com per exemple un mapa GPS. Segons Hastewell, “la idea és que sempre miris endavant” on tens tota la informació per evitar distraccions i garantir la seguretat viària.

L’e-Miles té una longitud de dos metres i mig, fet que li permet estacionar sempre de manera perpendicular per garantir que es pugui sortir del vehicle per la porta frontal. Així mateix, el vehicle es pot estirar 37 cm “per una millor comoditat” a les places posteriors, explica Hastewell. La versió arronsada està catalogada com a categoria L6 amb una potència de 8 kW i una velocitat màxima de 45 km/h i, per tant, es pot conduir a partir dels setze anys. D’altra banda, la versió estirada té una potència de 15 kW i pot arribar als 90 km/h i s’ha de conduir amb carnet perquè és de categoria L7.

El projecte de la nova empresa de Malena Engeneering, e-Miles Company, no és una invenció com a tal perquè tots els seus components ja existien. Com reconeix Hastewell, però, “el seu conjunt és únic”. Hastewell ho compara amb la creació d’un cuiner que amb els ingredients a l’abast de tothom, prepara un plat únic i mai vist amb anterioritat. Tots aquests canvis ja han estat acceptats i homologats perquè el vehicle pugui circular per la ciutat. Tanmateix, Hastewell explica que hauran de “modificar petits detalls” del primer prototip. Per exemple, l’e-Miles no tenia eixugaparabrises perquè es volia posar un recobriment de parafina com en els avions, però la normativa actual no ho permet. Així doncs, hauran d’incorporar els eixugaparabrises en els models, ja que com afirma Hastewell, “la normativa sempre està una mica endarrere respecte a la tecnologia”.

Fabricació amb impressió 3D

El 90% de les peces del vehicle estan produïdes amb impressió 3D. La tecnologia additiva els permet reduir el cost de la producció i gràcies a la nova maquinària es poden dissenyar les parts més grans. Així mateix, la fabricació amb impressió 3D també elimina l’emissió de CO2 en el procés productiu. Hastewell comenta que “el cotxe és verd igual que la seva producció”.

El vehicle està dissenyat per carregar-se per inducció electromagnètica, ja que Hastewell vol evitar els problemes d’homologació dels connectors i alhora millorar la comoditat dels usuaris. De la mateixa manera, el disseny de l’e-Miles està adaptat per a gent amb mobilitat reduïda o per a persones que necessiten moure’s amb un carret de nen.

Comercialització i el futur de l’e-Miles

El preu de venda del vehicle se situarà entre els 12.000 i 14.000 euros. L’e-Miles no només està pensat per vendes particulars, sinó que per les seves característiques es promourà per a negocis de mobilitat compartida i d’última milla, explica Hastewell.

Actualment, l’objectiu de l’e-Miles Company és aconseguir el finançament necessari per poder fabricar i industrialitzar els vehicles, Hastewell admet que aquests són “els passos més complicats”. Així, ara estan pendents dels PERTES i els fons Next Generation. Tot i això, Hastewell es lamenta que el projecte nascut aquí a Catalunya i Espanya no pugui rebre les empentes necessàries que rebria en altres països europeus com Dinamarca o Suècia.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.