Viridis: la solució per a fer una compra sostenible

Els consumidors, i sobretot els joves, no trien els productes que compren només per preu. Cada vegada és més habitual tenir en compte l’impacte ambiental de la compra, en articles com ara la roba o els productes de neteja. Conscients d’això, Cindy Moncada, Andrea Amenta i Natàlia Palacios estan tirant endavant Viridis, un nou projecte empresarial amb la sostenibilitat de fons. El projecte ha resultat guanyador de la hackató ‘Hack The Planet’ que ha organitzat enguany la Mobile World Capital Barcelona, impulsat per DKV i Garage Stories.

Viridis vol ser una aplicació que escanegi els codis de barres dels productes i mostrar als usuaris la informació recollida sobre la sostenibilitat de l’article, és a dir, dades com ara l’empremta de carboni, la despesa energètica o la quantitat d’aigua necessària per al seu desenvolupament. Per Moncada, l’objectiu és “combatre el greenwashing de les empreses” amb dades que es puguin demostrar. Palacios afegeix que es tracta de “fer transparent” les dades de les empreses sostenibles i ajudar-les a fer créixer el coneixement de marca en termes de sostenibilitat.

Per fer-ho, estan treballant en el desenvolupament d’aquesta aplicació, a través de la tecnologia blockchain, per garantir al màxim la seguretat. Un dels inconvenients que està trobant però, el projecte, és la dificultat de trobar aquests desenvolupadors de blockchain. Alhora, la idea d’Amenta, enginyer, és també poder dissenyar un sistema per premiar amb tokens també els usuaris i consumidors responsables. La primera fase de projecte, l’actual, consisteix en desenvolupar aquesta base de dades on els clients els faciliten les dades importants en sostenibilitat. En una segona fase preveuen poder contactar amb distribuïdores per tenir un marge més ampli de productes i, més endavant, tenen el repte d’expandir-se.

Haver guanyat el ‘Hack The Planet’ els ha permès disposar d’una mentoria i indicacions per poder donar una empenta a la seva idea. També els ha donat impuls per buscar aliances amb altres empreses que puguin estar interessades en tirar endavant un negoci d’aquestes característiques i “lligar el consum sostenible per millorar la salut personal i la salut del planeta”, tal com explica Moncada. Amb l’import rebut han pogut invertir en el propi producte pel qual, d’aquí a un parell de mesos es plantejaran les rondes de finançament. Però per començar, volen tenir validat tot el model, tant per empreses com per consumidors.

La sostenibilitat, un repte personal

Moncada, Palacios i Amenta treballen conjuntament des de Barcelona. Es van conèixer en una Internacional Comunity Day i com que comparteixen el propòsit professional de treballar en projectes d’impacte relacionats amb la salut de les persones i del planeta, van unir els esforços per començar a donar forma al projecte. Moncada és economista, Palacios especialista en màrqueting i Amenta és enginyer, de manera que cadascú aporta la seva especialitat a Viridis, que va néixer fa encara no dos mesos.

Moncada destaca que ja han aconseguit consolidar el model de negoci, una mancança que han tingut, diu, models similars, i han rebut resposta d’altres empreses que volen demostrar el seu compromís amb la sostenibilitat. De fet, ja tenen converses “molt avançades” amb companyies que tenen aquesta proposta de valor més enllà de “l’etiqueta” d’empresa verda. Palacios també destaca que, de moment, no els està resultant complicat perquè han trobat “molt interès i suport” en la seva idea, de socis i col·laboradors.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.