Ducky: l’externalització logística de flotes elèctriques

La mobilitat compartida és una tendència en augment en els últims anys, fet pel qual apareixen més empreses i opcions en el sector. Cotxes, bicicletes, patinets, ciclomotors i tota classe de vehicles són ofertes vàlides, però generalment tenen una característica comuna, promoure una mobilitat sostenible.

En el sector de la mobilitat elèctrica compartida ha nascut Ducky, una start-up que s’encarrega de la gestió i la logística de flotes de dues rodes. L’empresa fundada per Eduard Blanch, enginyer industrial amb experiència emprenedora gràcies a Farmily, ofereix una externalització dels serveis i garanteix als seus clients una flota operativa, amb canvis de bateria, redistribució i recollida de vehicles. A més, Ducky compta amb un magatzem pel manteniment dels vehicles i l’emmagatzematge de recanvis.

En una entrevista a Fulls d’Enginyeria, Blanch recorda que el projecte va sorgir quan una start-up de bicicletes compartides on va començar a treballar una amiga seva necessitava un servei d’operacions al carrer per canviar bateries i encarregar-se del manteniment de les bicicletes. Així doncs, a l’estiu quan l’empresa “no estava preparada” per absorbir tota la demanda, la xarxa de transportistes de Farmily van poder donar-los “un cop de mà”. Des de llavors, van agafar més rol i importància fins a l’octubre, mes en el qual ja portaven el 100% de les operacions de RideMovi a Barcelona. “Vam passar de repartir verdures a canviar bateries”, resumeix Blanch.

Actualment, Ducky està conformada per tres sectors diferents. En primer lloc, Blanch conforma l’àrea estructural des del Pier 01 de Tech Barcelona amb Emprèn UPC. Després, hi ha dues persones en el magatzem que s’encarreguen del manteniment de les bicicletes i, per acabar, quatre transportistes que s’ocupen de les tasques al carrer com assegurar-se que les bicicletes estiguin ordenades, en bon estat i carregades perquè l’usuari les pugui utilitzar en tot moment.

La por a l’externalització

Blanch explica que no hi ha gaire competència en el sector perquè no hi havia cap “actor especialitzat” que portés aquest tipus d’operacions fa dos anys. Les tasques s’encarregaven a tallers que tot i fer un gran manteniment dels vehicles no podien oferir un servei en el qual s’optimitzen totes les operacions del carrer. Per tant, per Blanch la principal competència és “la por a externalitzar el servei d’operacions”.

Per superar aquesta barrera, Blanch creu que s’ha d’oferir un preu “molt més competitiu” i un millor servei perquè les empreses puguin transmetre als seus clients un preu econòmic i un servei “fàcil i beneficiós”. Tanmateix, el fundador de Ducky preveu un creixement en la competència, però no es mostra preocupat, ja que està orientada en serveis informàtics de gestió de dades i són “pocs” els que després apliquen la informació a la pràctica.

Un servei eficient i 360

Ducky es prepara per expandir el seu servei a Saragossa amb la mateixa empresa que treballa a Barcelona, RideMovi. Tot i això, Blanch afirma que busquen més clients a la capital catalana per buscar sinergies perquè quan afegeixes un nou client “ets molt més eficient” a l’aprofitar les rutes per gestionar les diferents flotes al mateix temps. A més, el fundador de Ducky vol oferir un “servei 360” per assessorar els seus clients en la part estratègica. Amb “estudis i experiència” es poden localitzar els punts calents, analitzar com actua el públic i obrar en conseqüència per ser el “màxim eficient possible”.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.