El primer bus d’hidrogen de TMB ja és a Barcelona

El primer dels vuit autobusos de pila d’hidrogen d’última generació construïts per CaetanoBus ja és a Barcelona. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha rebut aquesta setmana aquest primer vehicle mentre Iberdrola ja ha començat a produir hidrogen verd a la seva instal·lació de la Zona Franca des d’on es preveu abastir tots aquests autobusos urbans.

És la primera vegada que es genera a Espanya aquest tipus de vector energètic en una planta que, tal com avançàvem a Fulls d’Enginyeria en aquest article, vol ser la palanca per crear un hub d’hidrogen verd en una de les àrees industrials més importants del país. La instal·lació també ha de permetre abastir la resta de flotes i indústries del polígon que adoptin aquesta tecnologia. També vol generar un efecte tractor sobre tot allò que envolta l’H2.

El nou autobús fabricat per CaetanoBus és un bus estàndard,de 12 metres de longitud i amb una carrosseria lleugera d’alumini amb tres portes. El sistema d’hidrogen incorpora la pila de combustible de Toyota, amb 60 kW de potència nominal, i cinc tancs d'hidrogen tipus 4 amb una capacitat total 37,5 kg d'emmagatzematge d'H2. El motor de tracció de Siemens lliura una potència màxima de 180 kW i l'inversor de tensió ELFA 2, també de Siemens, gestiona tota la potència del motor. El sistema d'hidrogen es complementa amb les bateries de tracció, de tecnologia d'ions de liti tipus LTO, amb una capacitat total de 44 kWh, on s'emmagatzema l'energia generada per la pila de combustible i l'energia generada pel sistema de frenada regenerativa .

bus hidrogen

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.