Indie Games TRS: 3 estudis emergents

L'Indie Games TRS ha estat el primer congrés de la indústria del videojoc indie. Ha tingut lloc a Terrassa, divendres passat, amb l'esdeveniment s'ha volgut donar visibilitat a les empreses del sector del videojoc independent. És en aquest córner sectorial on s'han presentat, sobretot, projectes de l'entorn de Terrassa i el Vallès.

Des de Fulls d'Enginyeria no ens volíem perdre la cita, conscients que el sector del videojoc és emergent a Catalunya i tot apunta que té una molt bona perspectiva de futur. Del ventall d'opcions que hem pogut veure, n'hem seleccionat tres estudis que han presentat els seus títols, projectes i propostes en aquest córner per facilitar el contacte i el networking entre diferents perfils del sector, amb l'objectiu d'enfortir el teixit productiu de la indústria. 

Half Sunk Games

Una de les empreses que han exposat a l'esdeveniment ha estat Half Sunk Games, presentant propostes com Blow upBoundog o Prey2Hunter. Blow up, segons els seus desenvolupadors, és un videojoc d'estil Boomer Shooter en què prendràs control d'un robot anomenat M-98 Barbara amb el propòsit de purgar la poca cosa que queda de la terra de tot invasor alienígena. El robot M-98 és una màquina, de manera que no sent pietat, així que segons la història els alienígenes han de ser destruïts de la manera més eficient possible per aconseguir la millor puntuació al final de cada nivell.

Segons Ana Hernández, una de les artistes del grup, les propostes d'Half Sunk Games són "diverses i variades". Els jocs de l'empresa independent han estat desenvolupats a partir de trobades de Game Jam, dedicades al prototipat ràpid de videojocs on els participants dissenyen un joc i ho desenvolupen en un temps limitat de 48 hores o una setmana, o jocs desenvolupats per una única persona, des de la part artística com la programació, com és el cas del Blow Up, desenvolupat per una persona durant un any i mig.

L'equip que fa possible Half Sunk Games està consolidat i format per sis persones. Aquests, segons Hernández són "bàsicament un grup d'amics amants del videojoc que han conformat l'empresa per crear els seus jocs". Blow Up i The Dream Observatory, creat a partir d'una Game Jam, són els dos títols que volen impulsar més pròximament. Hernández ha assegurat que el sector dels videojocs indie és "molt amigable i solidari per les seves característiques". El sector, per ser encara molt petit, permet generar comunitats unides i positives que donin peu a més oportunitats. L'Indie Game TRS és el quart esdeveniment al qual assisteixen.

Nyom Studios

Nyom Studios, és un estudi format per estudiants del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de Terrassa (CITM), centre adscrit a la UPC. Aquests han presentat una mostra de Bring me back, un joc creat per Andrea Jaramillo, Laia Guasch, Sofia Torrado, Pau Nevado i Júlia Martin. Jaramillo, dissenyadora, animadora i artista digital ens ha explicat que el títol va sobre el pas de la infantesa a l'adolescència. Els jugadors hauran d'ajudar al personatge protagonista, Sam, a escapar d'un món de píxels i tornar a la realitat amb més maduresa. El videojoc vol descriure les dificultats, reptes i obligacions que venen amb l'adolescència.

"El procés de desenvolupament ha estat complicat" ha assegurat Jaramillo. Ha estat un any de treball col·laboratiu on set persones s'han encarregat de diferents apartats per assolir un resultat satisfactori. "El repte més gran ha sigut coordinar tot l'equip conformat per quatre artistes i tres programadors" ha afegit. Nyom Studios compta amb perfils molt diferents segons les obligacions del joc, com animadors, il·lustradors o dissenyadors d'interfícies. D'un esdeveniment com l'Indie Games TRS esperen percebre l'interès que hi ha amb el videojoc, fer que molta gent provi el videojoc i donar-nos a conèixer. "Agafar tot el feedback de la gent ens ajudarà a entendre millor el que agrada i el que no per millorar els nostres productes" ha afegit.

Drop Of Pixel

A més, al córner s'han trobat altres propostes més desenvolupades com la de Drop Of Pixel, un estudi format el 2017 de desenvolupament de videojocs independent amb seu a Terrassa centrat principalment en el disseny i desenvolupament de jocs indie i especialitzat en jocs de realitat virtual per a PC/mòbil. Aquesta empresa, actualment es troba treballant a les franquícies Underworld Dreams, Inframon i Cyber Noir. Actualment, està desenvolupant Underworld Dreams: The False King, un joc exclusiu per a Nintendo Switch i PC.

Nestor Alfaro ha declarat que aquest videojoc ha agafat inspiració de fons diversos. "Amb una ambientació als anys vuitanta, el joc, en tema de combat, backtracking, puzzles i gestió de recursos és molt similar al primer Resident Evil però barrejat amb l'horror psicològic del Silent Hill i l'horror còsmic de H. P. Lovecraft". Underworld Dreams ha estat desenvolupat per Alfaro, que ha actuat com l'únic developer. L'únic que externalitza són tres aspectes l'àudio, l'art i el QA. Alfaro, amb aquest esdeveniment, vol donar a conèixer el joc, fer networking, tant amb estudiants com altres professionals i demostrar el potencial del sector del videojoc independent. "Volem demostrar que la indústria, tot i ser petita, és molt potent, inclús per fer esdeveniments d'aquest estil o més grans". Alfaro, a través de Drop Of Pixel, també treballat en projectes de Realitat virtual, mitjançant el desenvolupament de jocs Oculus Rift, de jocs Gear VR, disseny d'interfície i disseny de control VR.

Trobada del sector del videojoc independent 

Altres estudis també hi han estat presents. Entre ells trobem títols com Clem, de Mango Protocol, 100 Steps, d'Endorth Studio o Room Battle, de Dust Games. A més, al llarg de la jornada es van organitzar diferents activitats gamificardes per estimular el networking.  També s'ha portat a terme una activitat de networking amb publishers que assessoraran els projectes presentats sobre com aconseguir finançament en col·laboració amb IndieDevDay

En aquest context, el primer congrés de la indústria del videojoc indie a Terrassa ha tingut l'objectiu principal de donar a conèixer el potencial del sector audiovisual a la ciutat, especialment en l'àmbit dels videojocs independents, posant el valor el teixit empresarial al voltant d'aquesta indústria i del talent que es genera a centres com CITM.

La jornada s'ha celebrat a l'Auditori Municipal i l'edifici de CITM i s'ha compost de diverses activitats simultànies. El congrés, obert a tota la ciutadania, ha donat a conèixer els projectes existents a la ciutat i la capacitat de creixement del sector. 

Video
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.