Janet Sanz assegura que la connexió de les xarxes de tramvia es vol fer amb el màxim consens institucional, social i polític

Ahir es va celebrar la primera sessió de la conferència internacional “Tramvia-Ciutat” que ha comptat amb la participació de Samuel I. Schwartz, un dels principals experts en transports dels Estats Units i responsable de les polítiques de mobilitat de Nova York durant diversos anys, entre altres.

La tinent d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, van participar ahir a la primera jornada de la conferència internacional “Tramvia-Ciutat”, que se celebra durant dos dies a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona de la UPC, una trobada sobre el tramvia que té com a objectiu analitzar les potencialitats i el futur d’aquest mitjà de transport. L’acte ha estat organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a través de l’Institut de Sostenibilitat i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, i amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i el Cercle d’Infraestructures.

Durant la seva intervenció, Sanz ha subratllat la importància de la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació i el paper clau que hi juguen les polítiques de mobilitat. Sanz ha recordat que des de la ciutat de Barcelona “estem absolutament compromesos a donar aquesta batalla i enfortir les polítiques de mobilitat sostenible és una qüestió clau”. En aquest sentit, la tinent d’alcaldia ha explicat que amb aquesta conferència es volen conèixer quins projectes de tramvia s’estan desenvolupant arreu del món i poder debatre, escoltar i compartir amb les diferents ciutats com abordar els reptes en matèria de mobilitat sostenible i quins són els millors sistemes a desenvolupar.

Sanz ha insistit en el fet que des de la ciutat de Barcelona s’ha fet una aposta important per l’enfortiment del transport públic i que això passa també per la connexió de les xarxes de tramvia existents. La tinent d’alcaldia ha insistit en que aquesta connexió “ha de néixer del consens múltiple: l’institucional, el social i el polític”. “Per nosaltres l’impuls de qualsevol proposta que fem a la ciutat ha de tenir un consens el més ampli possible”. “Farem tot el possible per garantir-ho i que tothom s’hi pugui sentir reconegut”, ha afirmat.

La tinent d’alcaldia ha recordat que “la proposta de connexió del tramvia no és un projecte del govern municipal sinó un projecte de sentit comú”. Sanz ha explicat que el tramvia “té sentit en les necessitats de reforç del transport públic, en la interconnexió i la intermodalitat que dóna amb altres xarxes de transport i que a més a més és estratègic en relació a la connexió de nou municipis de l’Àrea Metropolitana”. En el marc de la conferència, la tinenta d’alcaldia també ha explicat que amb la connexió del tramvia per la Diagonal el temps de recorregut en transport públic entre Francesc Macià i Glòries es reduiria a la meitat, passant dels 30 minuts de desplaçament actuals a 15.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, per la seva banda, ha subratllat els beneficis socials i ambientals de les polítiques de mobilitat sostenible. Vidal ha explicat que el tramvia en aquesta ciutat ha estat subjecte de polèmiques però ha recordat que això no ha d’impedir que s’abordi el debat sobre com es mou la gent a la ciutat, amb tota la seva complexitat, i que l’objectiu és posar l’espai públic i les xarxes de transport al servei dels moviments de la majoria.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.