“No cal eliminar el cotxe de la ciutat, sinó posar-lo al lloc que li toca”

No tots els usos ni tota la demanda de mobilitat a una ciutat es pot fer amb transport públic i, per tant, cal canviar algunes de les jerarquies actuals dins de les zones urbanes. Aquesta és una de les tesis que Lluís Puerto, president de la comissió de Mobilitat d’Enginyers Industrials de Catalunya i Factory Director a EIT Urban Mobility ha defensat aquest dimarts en una taula rodona ‘Mobilitat, Sostenibilitat, Retail, Transformació, en el marc de la VI edició del Summit Barcelona Oberta sobre el paper clau de la amb la dinamització del petit comerç.

Per Puerto, hi ha altres “palanques” amb capacitat de millora en el transport públic, com ara augmentar l’oferta de rodalies, aconseguir que el metro vagi més enllà de les fronteres de la capital catalana... També creu que s’ha de modificar el comportament i els hàbits dels ciutadans. En aquest sentint, Puerto creu que ja es fa “internalitzant” els costos del que suposa moure’s per la ciutat amb transport privat i l’impost del CO2 n’és un exemple. En aquest sentit, per Puerto és important que aquests recursos es dediquin directament a mobilitat per poder-la, precisament, fer més sostenibles.

Puerto ha compartit panel amb Alfonso Vergara, de la Fundacion Metropoli, Carlota Bruna, activista de l’emergència climàtica i Luis Lara, de Retalent. La Summit Barcelona Oberta és una jornada que enguany ha arribat a la sisena edició amb el lema ‘Trobem-nos per escoltar’. El president de l’entitat, Gabriel Jené ha defensat que “el relat de la ciutat el fa el comerç” i ha alertat que si es perd la mobilitat d’arribar al centre de la ciutat “s’està ofegant una bona part de la ciutat”.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.