Què ha passat a Fulls d’Enginyeria el darrer any?
Al llarg dels darrers dotze mesos, Fulls d’Enginyeria ha publicat prop de 450 articles. La pàgina ha registrat 149.999 sessions i 222.000 pàgines vista, majoritàriament amb entrades directes o a través del correu electrònic i fetes des de dispositius mòbils. De fet, 94.000 sessions estan fetes des de telèfons mentre que només 52.000 es fan des d’un ordinador. 4.500 es fan a través de tauletes.
LinkedIn s'ha consolidat aquest 2024 com la xarxa de Fulls d’Enginyeria per excel·lència. Dels 95.500 usuaris que han passat per la publicació digital, 5.543 ho han fet a través d’alguna publicació a LinkedIn, cosa que suposa un 18,8% més que l’any passat. És l’efecte de l’estratègia configurada aquest mateix any per tal d’ampliar la nostra presència a les xarxes socials, especialment a la xarxa d’àmbit professional més coneguda.
A LinkedIn, la pàgina de Fulls d’Enginyeria ja compta amb gairebé 6.800 seguidors, 680 més que el desembre del 2023, cosa que indica un creixement de prop de 57 seguidors cada mes. Aquests seguidors han fet més 4.953 reaccions, 189 comentaris i 144 comparticions, interaccions que ajuden a fer viral el contingut publicat. En aquest cas, s’han publicat gairebé 450 post que han arribat a 282.003 usuaris de la xarxa. La publicació que ha assolit un número més gran d’impressions és sobre ABLE Human Motion i la imminent entrada al mercat amb el seu exoesquelet, amb 6.859 impressions. El qui més clics s’ha endut és l’article elaborat després que el Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya emetés un comunicat per defensar la solvència de les dues empreses encarregades de l’execució de l’obra del nou Camp Nou, una notícia del 21 de juny, que va atraure més de 321 clics des de la pàgina de LinkedIn de Fulls.
Creixement a Instagram i impuls de TikTok
Créixer a les xarxes era un dels objectius de l’any i també s’ha fet a Instagram, una altra social estratègica per donar-nos a conèixer entre un nou públic i compartir els nostres continguts audiovisuals. A Instagram s’ha crescut en 250 seguidors, 20 cada trenta dies i 100 més que l’any anterior i en gran part ha estat gràcies al canvi del format de reel en vertical que hem difós en uns trenta clips que han registrat més de 16.000 reproduccions.
Alguns d’aquests clips són continguts compartits amb la xarxa TikTok, una aposta per atraure públic més jove acostumat a un contingut més dinàmic. El redactor de Fulls d’Enginyeria, Juan Pablo Amado, és el gestor d’aquest compte i selecciona i elabora els clips. Tot i que a TikTok els seguidors no són tan importants com en altres xarxes, des que el mes d’abril es va donar el tret de sortida al perfil, són més de 50 els usuaris que segueixen Fulls d’Enginyeria. Dels vint-i-tres vídeos compartits, destaca la col·laboració amb els enginyers Martí Pascual i Miquel Testar, que promocionen els capítols nous de ‘La nova mobilitat’ i el vídeo fet amb motiu de l’inici de curs, que va arribar a tenir 21.600 reproduccions. Pel 2025, el repte és, sobretot en aquesta xarxa, créixer en seguidors però també en contingut i explorar noves fórmules per fer contingut sobre enginyeria a ritme de Tiktok.
Més lectors per a cada article
Un dels reptes de la publicació, a banda de consolidar-se com a referent en el sector de l’enginyeria i abastar tots els àmbits de la professió, és poder arribar a més lectors en cadascun dels seus articles. Per això, a més de les subscripcions a la newsletter que enviem cada divendres, les xarxes socials tornaran a ser un cavall de batalla el 2025 per aconseguir més interacció i la viralització d’articles i reportatges que, a banda de compartir coneixement, serveixin per millorar la difusió de tota la feina que es fa a Enginyers Industrials de Catalunya, la institució que hi ha darrere d’aquest projecte i que prové de fonts i fons bona part del contingut de Fulls.