Quicktendr: comandes eficients i segures en temps de covid-19

Tot just havien fet les seves primeres dues instal·lacions, en dos establiments de restauració, quan la crisi del covid-19 va obligar a tancar bars i restaurants. Els tres enginyers informàtics que han impulsat Quicktendr però, no es van desanimar i van ''reinventar'' el seu projecte i ''adaptar'' el discurs per poder seguir oferint el servei. Així, l'aplicació, que tenia per objectiu que els clients d'un establiment poguessin consultar la carta, demanar els plats i pagar des del seu mòbil, va afegir servei d'entrega a domicili. A banda, es va començar a posicionar com una bona eina per evitar els contagis en bars i restaurants.

L'aplicació Quicktendr permet doncs, que els restaurants i bars hi publiquin la seva carta, els clients la puguin consultar i fer la comanda des de la taula, i fins i tot pagar el compte. S'evita així el contacte amb elements del restaurant com són la carta o els diners en efectiu, i per tant, es redueix el risc de contagi.

De moment, aquesta fórmula els ha funcionat i ja durant el confinament han atès una mitjana d'entre deu i dotze comandes cada dia. Per les properes setmanes  preveuen una quarantena d'instal·lacions més i estan a l'espera, també, que l'obertura de les terrasses a l'àrea metropolitana així dels interiors de bars i restaurants en fases més avançades, els doni un nou impuls.

En una entrevista als Fulls d'Enginyeria, el CEO de Quicktendr, Cristian Castillejo, explica que els afavoreix el ''canvi de mentalitat'' de restauradors i clients. Reconeix que empresaris amb qui havien parlat sense èxit abans de la crisi, perquè no veien necessari aquest sistema, ara s'hi ha posat en contacte en comprovar que els usuaris estaran ''contents'' si es fa servir aquesta tecnologia dins de bars i restaurants.

A més, per Castillejo, l'aplicació ajuda també a optimitzar el temps i estalvia 20 minuts per cada taula, en evitar les esperes per demanar i per pagar. Per això creu que els restauradors podran fer més torns en un mateix espai. Explica que no creu que estalviï personal pero`que si que cal que el que tingui el propietari sigui ''polivalent'' per poder assumir diferents tasques en funció de la demanda. De moment, tenen una resposta positiva dels restauradors que ho han instal·lat. ''Veuen que el sistema és fàcil'', diu Castillejo.

Quicktendr, doncs, ha vist la llum en plena crisi del coronavirus. Els seus responsables confien en tancar properament un acord amb inversos que els hauria de poder donar aire per seguir endavant amb el projecte. Castillejo reconeix que el finançament és el principal escull amb què es troben els emprenedors perquè els privats no hi volen apostar fins que no hi ha determinades condicions que, diu Castillejo, sense un ''coixí'' econòmic darrera, és difícil d'assolir, sobretot quan tens família o despeses per cobrir. Per això, explica que Quicktendr és fruit de la feina de tres enginyers informàtics que ja tenien una ocupació a temps complert i que han dedicat hores fora de la jornada laboral per impulsar-lo. Ara, ell mateix ha deixat la feina anterior per poder-se dedicar plenament a les exigències de l'empresa i calcula que properament s'incorporarà com a mínim una persona per assumir les qüestions de màrqueting.

Són conscients que es troben en un moment clau. La idea del projecte els va sorgir fa uns catorze anys, el van començar a desenvolupar fa tres i només en fa un any que tenen la primera versió per vendre. Va ser aleshores quan van començar a accelerar el pla de negoci. Ara comencen a estar implantats a diferents establiments del Vallès, on els restauradors estan satisfets, i s'estan estenent per Catalunya i Menorca. Fins i tot han començat a fer contactes a Andalusia, en fase de desconfinament més avançada, però saben que hi ha altres solucions locals i que han s'han de ''moure ràpid'' si volen fer-se un lloc. Tot i això, els altres projectes no els fan por: ''hem d'intentar diferenciar-nos i abraçar el màxim mercat possible'', diu Castillejo. Creu que la competència és bona perquè vol dir que l'eina interessa al sector i el sector és ''molt gran''. Alhora, no descarta adaptar l'aplicació a altres sectors.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.