Amec demana facilitar la mobilitat del personal d'empreses industrials

El requisit de disposar d'una PCR negativa, realitzada en les 72 hores prèvies, per entrar a l'Estat està generant problemes a les empreses industrials que tenen activitat internacional. Així ho denuncia Amec, l'Associació de les Empreses Industrials Internacionalitzades, que ha demanat a la directora general de Salut Pública del Ministeri de Sanitat, Pilar Aparicio, que faciliti la mobilitat d'aquest personal que es troba que, sovint, fan desplaçaments d'un sol dia o en zones allunyades en les que és ''difícil'' fer-se la prova, així com obtenir els resultats en anglès o espanyol, tal com estableix la normativa. En una nota de premsa, Amec detalla que en alguns països, com pot ser Austràlia, Nova Zelanda o Japó, hi ha una ''veritable dificultat de sincronització'' entre la realització de la prova, el temps d'obtenció dels resultats i de connexions àrees que fan ''impossible''complir el temps establert per l'Estat.

Per això, el director general d'Amec, Joan Tristany, ha traslladat la situación al Ministeri i ha demanat que en els casos en els que el treballador no pugui realitzar la prova a l'exterior, i sempre amb un certificat responsable de l'empresa, es doni l'oportunitat de fer la PCR en el moment de l'arribada a l'aeroport. Tristany creu que és una solució ''efectiva i possible'' perquè garanteix ''l'objecte de la resolució i permet l'activitat de les empreses a l'exterior''.

Tristany ha traslladat també aquesta situació, i la seva possible solució, als responsables de l'administració relacionats amb la indústria i el comerç internacional, com són el secretari general d'Indústria, Raül Blanco; la secretària d'Estat de Comerç, Xiana Méndez; i la consellera delegada de l'ICEX, María Peña; al conseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa i el conseller delegat d'Acció, Joan Romero.  

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.