El SIL 2018 reivindica el rol de la logística com un dels motors de l’economia mundial

SIL BARCELONA va reunir més de 650 empreses de les quals els 40% eren internacionals y provenien de 41 països diferents. “Aquest any hem celebrat el nostre 20 aniversari amb molt bona nota i la celebració del Congrés Internacional d’Agents Professionals d’Aduanes (ASAPRA) ens ha permès comptar amb la participació dels líders mundials del sector del comerç electrònic i dels principals agents d’aduanes internacionals”, va declarar Jordi Cornet, Delegat Especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona i President del SIL. Per primera vegada en els seus 36 anys d’història, el Congrés d’ASAPTRA s’ha realitzat a Europa. El SIL ha sigut la plataforma escollida per les empreses del sector per presentar més de 150 novetats que revolucionaran la cadena de subministre, una dada molt important en un sector extremadament competitiu com el de la logística. 

Logística i Indústria 4.0

Una de les grans novetats del saló ha sigut l’aposta per la indústria 4.0. SIL Barcelona 4.0 Zone va agrupar una zona d’exposició, una de presentacions i una de demostracions. Els visitants de la fira van conèixer les últims solucions 4.0 del mercat i estudiar casos pràctics de logística y Supply Chain. També van interactuar amb la tecnologia i visitar una zona d’exposició amb empreses que oferien solucions inteligents i tecnològiques per a la cadena de subministre. 

Sota el lema Logística i Indústria 4.0, una connexió necessària, aquesta trobada empresarial tenia com a objectiu analitzar com seran els actors que hauran d’afrontar els canvis en els processos de producció, fer més eficients les seves cadenes i integrar-les per atendre de forma efectiva els hàbits de l’actual consumidor. 

Els problemes del transport ferroviari

Durant el congrés, FERRMED va participar amb una conferència per tal de desgranar el desenvolupament de la red ferroviaria central transeuropea, els criteris socio-econòmics pels quals els regirà i els nous grups de treball relacionats amb infraestructures, operacions i material rodant que s’han creat. Joan Amorós, president de FERRMED, que aposta per ampliar el lobby cap a una xarxa euro-asiàtica, i va explicar que “el nostre objectiu és donar resposta als colls d’ampolla o als problemes de la xarxa, negociant de manera bilateral amb cada un dels estats membre, ja que ens hem donat compte de la impossibilitat de negociar aquest tema amb la Comunitat Europea”.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.