Ulleres intel·ligents per a una assistència remota per reparar i mantenir equips

Reparar equips industrials a distància sense necessitat de desplaçar un expert a la planta, solucionar petites incidències o realitzar formació en línia és possible amb unes ulleres intel·ligents que, a més de comunicar-se cara a cara l'usuari i el tècnic, permet tenir les mans lliures en tot moment. L'empresa Wideum Solutions  ja en té unes al mercat i ha desenvolupat Twin Eye el software de suport que permet fer aquesta assistència remota en vídeo.

El tècnic pot copiar els passos de l'expert durant la trucada i resoldre eficaçment el problema en qüestió perquè Twin Eye permet intercanviar imatges, vídeos i documents entre dos usuaris al mateix temps que estan connectats per àudio, com també poder visualitzar l'entorn de l'altre usuari. D’aquesta manera, Twin Eye permet estalviar els viatges dels experts al lloc dels fets, que es tradueix en un major benefici econòmic i de productivitat.

Twin Eye és un pas més en aquest tipus de sistema i representa una millora en les connexions remotes respecte a altres sistemes de comunicació com els missatges o les simples videotrucades i ofereix la possibilitat de reduir l’aturada de maquinària a causa d’una avaria. Així ho veu el CEO de Wideum, José López, que en declaracions a Fulls d'Enginyeria ha assegurat que “no existeix al mercat cap aplicació similar” que permeti realitzar la connexió entre dues ulleres intel·ligents, és a dir, és una “revolució” de la manera en la qual es poden dur a terme tasques de formació a distància. 

La connexió de les ulleres intel·ligents es realitza mitjançant l’antena WIFI integrada o a través d'un telèfon intel·ligent. Un cop connectades a la xarxa 4G/5G, la transmissió de dades, imatges i vídeo és “immediata i de gran qualitat”, afirma el CEO de Wideum. A més, el projecte obre les portes a la creació d’un servei d’assistència remota que monetitza els coneixements dels enginyers per a la reparació i manteniment d’equips industrials.

Un projecte internacional

Twin Eye s’ha desenvolupat el 2021 com una continuació del Remote Eye, projecte que va néixer l'any 2015 en una empresa industrial de Barcelona, Idasa, que buscava una solució per proporcionar assistència remota a clients de tot el món. López recorda que Remote Eye va ser un “èxit ràpidament” i l'empresa va decidir crear Wideum per a gestionar i comercialitzar-ho entre altres possibles usuaris i clients.

Actualment, empreses com Amazon, CEPSA, Siemens o KUKA utilitzen Twin Eye, ja que es pot utilitzar el software en una àmplia gamma d’ulleres intel·ligents i assegura una comunicació encriptada segura, així com desar la informació en els servidors de Wideum o en els propis de l’empresa. Twin Eye gaudeix d’una connexió estable amb proveïdors i clients de la Xina i està disponible en vuit idiomes: l’anglès, l’alemany, el castellà, el francès, l’italià, el xinès, el japonès i el coreà.

El projecte Twin Eye ha estat guardonat amb l’Accèssit del premi al VI Fòrum Indústria 4.0 que atorga la Comissió Indústria 4.0 per l’evolució continuada en el desenvolupament de solucions que permeten guanys importants de productivitat en el teixit empresarial i per demostrar que des de Barcelona es pot oferir una proposta competitiva en un sector tecnològic global, punter i de ràpid creixement.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.