Fulls d’Enginyeria: tres anys, tres anuaris
La manca d’aigua, la falta de pluges i el paper de l’enginyeria per poder desvincular l’obtenció de l’aigua al seu cicle natural han marcat el 2022 i són, sens dubte, els temes que han hagut de centrar el nou Anuari de Fulls d’Enginyeria. Coordinat per Elisenda Rosanas i dissenyat per Carles Grau, la publicació arriba enguany a la tercera edició coincidint amb el tercer aniversari de l’etapa digital del diari d’Enginyers Industrials de Catalunya. Els reportatges, els projectes i les opinions sobre l’aigua comparteixen pàgines amb els temes més destacats d’energia, indústria, empresa, innovació, coneixement o salut, entre d’altres àmbits, en una nova selecció dels millors i més destacats articles que s’han publicat a la web de Fulls d’Enginyeria.
A partir d’aquesta setmana associats i col·legiats d’Enginyers Industrials de Catalunya començaran a rebre, doncs, l’única revista en paper que edita la institució actualment. A banda del contingut informatiu, que es pot consultar íntegrament a la web, l’Anuari dedica les pàgines centrals als 160è aniversari de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya i al centenari de la construcció de l’edifici amb una mirada al passat de les institucions però sobretot amb la vista posada al futur de la professió enginyera. Per això, es fa especial rellevància a les competències professionals del col·lectiu en motiu de l’Any Europeu de les Competències.
Tres anys de Fulls
Entre l’abril de 2022 i l’abril de 2023, Fulls d’Enginyeria ha rebut 140.569 sessions i ha rebut 204.900 visites. El dia que més clics ha registrat la pàgina va ser el 15 de juliol i al llarg d’aquest any l’article més llegit han estat Les dotze enginyeries per sobre del dotze (1.467), Torrella Ingeniería y Arquitectura i JG Ingenieros dirigiran les obres del nou Camp Nou (1.376) i El Govern prescindeix dels enginyers per dirigir l'energètica pública (1.332).
Aquestes són unes xifres que han anat creixent al llarg dels tres anys de vida del nou projecte digital. De fet, el 2020, es van registrar 50.899 sessions, el 2021 91.75 i el 2022, 129.844. El projecte també suma seguidors a les xarxes socials: a Instagram ja té més de 1.000 seguidors, a Twitter més de 5.600 i a LinkedIn, prop de 5.600. Prop del 20% dels lectors accedeixen al contingut a través de la Newsletter, que s’envia a gairebé 10.000 persones cada divendres. El 66,8% dels usuaris llegeixen els articles de Fulls ha través del mòbil, mentre que el 31% ho fa a l’ordinador.